Lars Monsen og hundehold..

*Labambie

Forumet er livet
Har dere gjort dere noen tanker om det? Jeg sitter å ser på Canada på tvers på dvd her nå.. Og jeg synes det er ganske kjipt altså!
Jeg forstår at det er naturens gang, og at det er sånn slike husky/trekkhunder skal brukes.. Men allikevel så virker det jo så kaldt liksom..
Han mistet to bikkjer mest sannsynlig til drukning, og når de hadde ligget ute i 70 effektive kuldegrader i 5 døgn hadde en av dem forfryst tissefanten sin og store deler av beina.. [&o]
Men allikevel, han tar jo godt vare på de, de får mat og medisiner.. Gjør fortsatt vondt i den delen av meg som er glad i dyr..

Vi har selv en polarhund (alaskan malamute), og jo kaldere og hardere arbeid han får, jo bedre har han det!![:)] Får desverre trena så altforlite nå siden han er skadet, men er HELT sikker på at hundene til Monsen har det VEEEELDIG bra!!!![:)]

ORIGINAL: GULLUNGEpåVEI

Tror det ikke er så mange hunder som har det så godt som hans!

De blir brukt til det de er skapt for å brukes til! Skader forekommer selvfølgelig! Har selv forfrosset labben til hunden min![&:]

Er mer dyreplageri å ha jakthunder som ikke blir brukt til det osv! Polarhunder og settere i små leiligheter[&:] Ish!!!

Verste jeg vet er de som har elghunder som blir brukt en gang i året... 11mnd i året står de bare å bjeffer!!!

kunne ikke vært mere enig!!!!

huskyer og sånt e jo skapt for å være ute hele tiden, dem ligger nu ute i snøen i 20 minus framfor å være inne vet æ. hvis dem ikke får arbeidsoppgaver som dem e tenkt til, så blir dem rastløs og masat, og har det ikke no godt

Signerer de andre over her... Tror nok hundene hans har det helt toppers!  Hvem andre hunder har gått Canada på tvers???  Makan til tur[;)][;)][;)]

så faktisk monsen på en kjøpesenter jeg og mamma var på rett før jul, han så skikkelig herja ut, ekte villmann!!![:D] er enig i de over her, de hundene har det nok fantastisk bra, og det er jo tragisk når hunder skader seg osv, men av og til skjer det.

at hunda skade sæ..og noen ganga bøte med livet på polarekspedisjona ol..og i tøffe løp e' ikke uvanlig.
vi har ei husky tispa..førr ung tel å trække sjøl ennu, men vi vænne ho dagli tel å gå med kjelke/spark..men hjælpe ho med framdriften sånn at ho ikke trække tungt.
Ett par tima daglig i høyt tempo må tel.
ofte stoppe vi på fjellet å slæpp ho..ho ælske å springe og rase i dyp snø.
Sover ute..i mårrest va det 11- ,snø og styrke 16...når vi ropte ho inn tel mat så reiste sneskavla sæ. ho har godt og varmt hus,men vælger å sove ved siden av ;)

nærmare påska skal ho opp tel karasjok å prøve sæ i spann..bare førr nån km av gangen.(sætte inn hunda fra 6mnd alder på korte distansa) det kommer den ær tøtta tel å ælske!!! :)

Back
Topp