Lar du din baby "stå/sitte"?

Frk. H

Kan det ikke skje already?
Sensommerbarna 2016
Lille her blir RASENDE når han ikke får stå eller sitte i fanget. Han klarer ikke å sitte eller stå selv, men han nekter å ligge. Så må liksom holde han oppe.

Og jeg har hørt at det ikke er bra for ryggen dems. Men han insisterer så til de grader! Er det helt superkrise at han får stå og sitte i fanget?

Jeg fikk beskjed fra hs, alt med måte ;-)

Her var lille sånn når hun ikke fikk sitte i fanget, nå sitter hun nesten alene i fanget - men gjorde jo ikke det Med en gang..

Vår sitter på fanget og har gjort det en stund:grumpy: rett å slett for at hun nekter å ligge .. men prøver å begrense det litt, hun får ikke sitte uten å bli holdt

Sitter en del, men sitter nesten selv nå, og hun drar seg selv opp med det hun får tak i, så vanskelig å nekte det. Tenker at vi skal jo ikke bremse utviklingen deres når de selv ønsker å komme seg opp. Ellers holder jeg henne under armene mens hun får lov å late som om hun står, men jeg lar ikke hun legge mye tyngde på beina helt enda.

Vi har en meget streng fysioterapeut her som sier at de ikke skal sitte eller stå før de gjør det selv. Meen i fanget kan de sitte med støtte sier hun.

Sitter en del, men sitter nesten selv nå, og hun drar seg selv opp med det hun får tak i, så vanskelig å nekte det. Tenker at vi skal jo ikke bremse utviklingen deres når de selv ønsker å komme seg opp. Ellers holder jeg henne under armene mens hun får lov å late som om hun står, men jeg lar ikke hun legge mye tyngde på beina helt enda.

Med å sitte selv mener de vell at de sitter seg opp selv når de kryper på gulvet... er din begynt å gjøre det?? I så fall oi da er hun tidlig

Med å sitte selv mener de vell at de sitter seg opp selv når de kryper på gulvet... er din begynt å gjøre det?? I så fall oi da er hun tidlig
Hehe, nei er du gal, da hadde hun vært superbaby. Når jeg mener selv så mener jeg at jeg kan sette henne ned så hun sitter uten støtte[emoji4] men vi gjør det nesten aldri, for hun er ikke sterk nok til å være ordentlig oppreist, hun synker i en slags myk yogastilling fordi det eneste livet dreier seg om for øyeblikket er å spise på tærne sine[emoji85] bada hun ista, og da lå hun naken på stellebordet så da var det ingen hindring med bleie og klær, da stappa hun alle tærne inn i munnen[emoji23]

Noen barn kan jo ikke sette seg selv opp før de er 8-9-10 mnd, og de kan jo ikke ligge helt til dess. Her har lille stått og satt på fanget siden hun var to måneder, nekter å ligge. Men holder såklart vekten for henne. Og nå er det kun rulling, åling og tåspising som gjelder☺️

Helt enig! Mange forsiktighetsregler er med på å bremse utviklingen. Alt med måte og sunn fornuft tenker jeg. Og huske at alle bebiser er forskjellige. Ikke alle kryper før de går, lærer å sette seg opp samtidig med kryping osv.

Her sitter han i fanget ja. Rett opp og ned 90 grader :o han blir skikkelig sint om vi legger han littegrann ned, så vanskelig å la være.. stå vil han heldigvis ikke ennå, helt gelè i beina ;)

Noen barn kan jo ikke sette seg selv opp før de er 8-9-10 mnd, og de kan jo ikke ligge helt til dess. Her har lille stått og satt på fanget siden hun var to måneder, nekter å ligge. Men holder såklart vekten for henne. Og nå er det kun rulling, åling og tåspising som gjelder[emoji5]️

Sitte på fanget er jo noe helt annet. Klart de skal det. Men sitte selv er jo en annen ting. Jeg har en som snart har knekt krypekoden. Og han har fått stå og sitte på fanget så ofte ham vil. Men mesteparten av dagen ligger vi på magen på gulvet. Det er mye i mellom ligge flatt og sitte da...

Her skal hun også sitte og helst stå. Hun drar seg opp i stående stilling hvis hun holder meg i hendene, så da ser jeg ingen grunn til at hun ikke skal få stå litt på fanget mitt :) Er ikke sånn at jeg drar henne opp eller stiller henne slik, setter henne rett opp ned i sofaen osv, gjør bare det hun selv uttrykker et ønske om. Men så klart; alt med måte :p

Så godt å høre at det er flere babyer som vil stå og sitte. :D men ja, alt med måte.

Hun er jo ikke streng, hun følger bare anbefalingene som hun skal. ;)

Joda! Formulerte meg kanskje litt feil. Men hun er veldig brå og kan fremstå litt streng. Hun frarådet vippestol osv og ble rett og slett litt stressa av å være på møte med henne. Har diskutert dette med vippestol med mange som mener det bare er tull. Avventa vippestol til mini var nærmere 5 mnd og nå brukes den også kun i korte perioder. Satser på at hun snart finner ut av det å sitte selv, da livet som liggende tydelig begynner å bli litt kjedelig :p

Her sitter han med støtte i fanget, og vil "stå" i fanget med stive "Tinnsoldatbein" men prøver å begrense det. Noe må vi gjøre for han flyr i flint om han må ligge hele dagen... :o

Back
Topp