Lar du barnet ditt få håndtere skarpe kniver ?

• Trådstarter Trådstarter The Flying Scotsman
  • Opprettet Opprettet

Lar du barnet ditt håndtere skarpe kniver ? (fra 5 år)

• Nei, aldri i livet, mine barn skal ikke håndtere noen skarp kniv

Votes: 0 0,0%
  • Vet ikke, det kan være nyttig, men da får vi vente til de over over 10 år. MINST

Votes: 0 0,0%

• Antall som har svart
    4
T

The Flying Scotsman

Guest
Lar du barnet ditt få håndtere skarpe kniver ?

Jeg fikk en skarp arbeidskniv da jeg var liten, jeg har aldri skåret meg så mye som på den kniven, men det lærte meg å kunne håndtere kniver, nå er arbeidskniven min 100% uunnværlig. Jeg trenger den. Jeg har spist med den, skjært brød med den, kappet kvister med den, tent bål med den, skiftet dekk med den, brukt den til førstehjelp, skjært negler med den, brukt den til sleiv, ...

En god kniv vil du ha så lenge du lever...

Her er min http://www.brusletto.no/index.php?artikkelID=11002&ledd0=140

Den ligner på min, men min er håndlaget hos en lokal knivmaker.

Jeg lærte å sløye fisk og spikke seljefløyter før jeg begynte på skolen, og jeg ser ingen grunn til at mine barn ikke skal få lære det samme. Hvis de er interessert. Syns liksom ikke det er noe vits i å tvinge små barn å lære ting de ikke er interessert i.
Tror nok jeg fikk bruke kjøkkenkniver også, for jeg skar brødskiver selv fra jeg var 5 år...

jeg tenker at dette kommer vel også litt an på barnet/a for jeg kan si med sikkerhet at det blir hvertfall en stund til min lille på snart 2,5 år får håndtere skarpe kniver, dette er han langt fra moden nok til.

han er veldig flink på mye, men akkurat det med kniver venter vi nok en god stund til med, holder med smørkniv lenge ennå.

Det har nok mest med interesse å gjøre, tenker jeg. Og modenhet. Ja, de kan få holde på med kniver (mens jeg ser på), men de får ikke egne kniver å leke med ennå. Da blir det cowboy oh indianer - på ekte :/ :P Men å kunne håndtere verktøy på en skikkelig måte forhindrer ulykker mer enn de skapes.. Men litt sunt vett må jo brukes da, så tror hver enkelt må se sitt/sine barn an :)

Back
Topp