Lar du barna springe i skogen alene?

Turkistliv

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Marslykke 2016
Julegavene 2019
Juliknøttene 2022
Springer barnet ditt i skogen alene? Hvor gammelt var barnet før du syntes det var greit? Mi på 8 og vennene er stadig i skogen som er rett ved siden av her vi bor. Føler det er greit når vi vet hvor de er og de er flere samlet og det er såpass nært. Men noen ganger har hun og en venn vært borte lenger enn de vet de skal uten å ha sagt hvor de er, da er det ikke like greit for jeg liker å vite hvor de er i tilfelle det skulle være noe.
 
Ja. Han er 5 og jenta er 9. Far jobber med skog, og de er lommekjent. Det er itillegg vår skog fult av viltkamera med sms varsel med bilder. Ikke gått andre enn våre barn der og oss på 7 år :happy119
 
Nja.. er ikke så mye skog før det går over til vann, så de går litt alene, men må holde seg i nærheten. Men det er vannet og ikke skogen jeg er redd for.
 
Eldste er snart fire, så nei, men når de blir eldre vil jeg ikke ha noe imot det. Det er lite skog i umiddelbar nærhet, da.
 
Nja.. er ikke så mye skog før det går over til vann, så de går litt alene, men må holde seg i nærheten. Men det er vannet og ikke skogen jeg er redd for.
Det er samme hos oss... Et stort vann ikke så alt for langt inn i skogen, så når de blir gamle nok er det ikke skogen jeg bekymrer meg for, men vannet ja...
 
Nja.. er ikke så mye skog før det går over til vann, så de går litt alene, men må holde seg i nærheten. Men det er vannet og ikke skogen jeg er redd for.
Det er samme hos oss... Et stort vann ikke så alt for langt inn i skogen, så når de blir gamle nok er det ikke skogen jeg bekymrer meg for, men vannet ja...
Huff, ja, mye mer skummelt når det er vann det er snakk om!
 
Eldste er 4.5 så ikke alene nei ennå. Men han og broren på 3 får gjerne springe ett stykke foran og utforske osv men vi er i nærheten og vet hvor de er. Men er nok ikke mange årene før de springer rundt alene. Noe bekk også som gjør at jeg holder litt igjen for at eldste får gå helt alene.
 
Eldste er 5,5 og har foreløpig ikke vist noen interesse for å gå/leke ute i nærområdet uten å ha en av oss voksne med seg, men leker endel alene i "skogen" rundt skolen (som egentlig er et inngjerdet område på størrelse med en veldig stor hage, men med masse gamle grantrær og smådyr.

Det skumleste i skogen her hjemme er elg, men den er det til gjengjeld mye av, og de kan være ganske uberegnelige...
 
Holder et øye med ham. Ja, han på 5 kan være med nabobarn i den lille skogen. Men har begynt å være på lekeplassen rett ved i tilfelle det skulle være noe.
 
Ja her har vi skogen rett ved siden av huset så det går heilt fint. Tror han er bedre kjent der enn mange av de voksne.
 
Her er det flere vann der det er skog, og tursti rundt vannene, så nei, tørr ikke la min vims på 9-år få lov til det.

Hadde vi bodd slik til at det var skog uten disse vannene, så hadde det vært greit.

Hun må helst ha telefonen sin med da, vi bor ganske sentralt, mye trafikk, butikker og masse forskjellige folk, så er ikke mange dager siden jeg kjørte rundt og leter etter henne, hun var hos en venninne, men ga ikke meg beskjed, skulle bare møte venninnen så skulle de komme hjem til oss.
 
Back
Topp