Lar du barna dine få brus?

Babynrto

Forumet er livet
Febbisbebbis'18
Marsboerne 20 18
Hvor gamle var de første gang de fikk smake?
 
Smake.. to-tre år, kanskje.
Drukke brus i bursdager o.l. fra 4års alderen.
Er nå 7 år og drikker brus i bursdager, selskap, jul og innimellom får han et glas brus på en lørdag.
 
Han er 4 år, så han får i helger, til bursdag ol.
Fikk og fikk smake, men på juleaften når han var 1,5 år, så gikk han rundt stue bordet og tok en liten slurk av hvert glass :p han rørte vanligvis ikke noe på bordet, så ingen som tenkte på det :p
Etter det har han fått smake, men var nærmere 3 før han likte det.
 
Hun er 2,5 og får litt brus av og til :) tenker kanskje hun var 1,5 da hun først smakte det :)
 
Ikke mye brus her nei. Eldste på 9 er ikke så glad i det. Kan drikke noen slurker.

Yngste på 6 liker det litt mer, men drikker ikke ofte. Lenge siden nå
 
Har nesten aldri brus hjemme. Eldste er ikke spesielt glad i brus heller. Minste på 2,5 er glad i brus. Får det om vi er på besøk og han ser der er brus eller om han tilfeldigvis finner i kjøleskapet :) Tror ikke litt som kos innimellom skader!
 
Vår datter vill ikke få smake før 3 års alderen da vi ikke kommer til å gi henne sukker brus, den lille brusen hun vill få skal være sukkerfri. Brus vill aldri være endel av hverdagen eller helger her hjemme, kun spesielle anledninger.
 
Vår datter vill ikke få smake før 3 års alderen da vi ikke kommer til å gi henne sukker brus, den lille brusen hun vill få skal være sukkerfri. Brus vill aldri være endel av hverdagen eller helger her hjemme, kun spesielle anledninger.

Helsesøster her anbefalte å ikke gi sukkerfri brus. Rett og slett fordi man vet hva sukker gjør med kroppen, men man vet ikke ennå hva sukkerfri brus kan gjøre. Så her får hun kun med sukker, men bare ved spesielle anledninger [emoji4]
 
Helsesøster her anbefalte å ikke gi sukkerfri brus. Rett og slett fordi man vet hva sukker gjør med kroppen, men man vet ikke ennå hva sukkerfri brus kan gjøre. Så her får hun kun med sukker, men bare ved spesielle anledninger [emoji4]
Er såpass mye forskning som sier det ikke er skadelig, så vi velger heller vi. Vi synes sukker er mer skadelig. Men uansett hva man velger så er nok begrensning viktigst :)
 
Er såpass mye forskning som sier det ikke er skadelig, så vi velger heller vi. Vi synes sukker er mer skadelig. Men uansett hva man velger så er nok begrensning viktigst :)

Ja, det er nok absolutt det viktigste! [emoji4]
 
Toåringen har fått smake, men liker ikke kullsyre.
Og det er helt greit for meg [emoji85]
 
Min på 8 får brus hver helg når han er hos meg. Litt usikker på hva pappa'n hans gir. :happy:
 
Ettåringen har ikke smakt enda. Har lyst til å drøye det ett års tid til helst.
 
Han har vel fått smake en gang eller to tror jeg. Ikke av meg, men av pappaen.. men får det aldri. Straks to år..
 
Back
Topp