Lar dere barna spise i bilen?

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Jeg gjør innimellom det da vi har en tretimers reise annenhver helg da jeg pendler. Blir en del støvsuging, og gjør det fast hver uke, men i dag fjernet jeg begge setene til barna for å rengjøre skikkelig siden jeg skulle installere nytt sete til 2åringen.

Det så virkelig ikke ut denne gangen, og det gamle setet var dekket av flekker og smuler :p

Tenker å kutte mat i bilen fremover og heller ta en stopp om det er nødvendig ;)

Hva gjør dere?

De spiser i bilen hvis det er nødvendig. På langturer stopper vi for å spise, og strekke på beina samtidig =)

Minsten har aldri fått, men vesla har fått en bolle eller to. Men nå skal vi kjøpe ny bil, og da blir det slutt. Men drikke får de:)

Ja innimellom, på vei til trening og sånn. Får mat i matboks men han klarer alltid å søle allikevel.

Jeg har ikke lappen, men hun får spise i bilen til min far akkurat så mye og hva hun vil :P Men hun spydde i bilen om onsdagen og da så jeg jo det at trekket på setet hennes trengte en vask uansett :P

Det skjer ikke ofte, men har ingen regel mot å spise i bilen heller:) Og så blir det litt som kneslepipp sier over, jeg serverer han jo ikke akkurat suppe da:)

På langtur ja. Har vært få av dem, men nå som vi har en baby må vi stoppe ofte, så da blir det matpause til storebror.

Vi spiser i bilen ja, men ikke hva som helst. Jeg er også livrett for at minstemann som sitter bakover skal sette noe i halsen uten at vi får det med oss :o

Gir alltid barna mat i bilen på langtur, da får vi slått hjel litt tid underveis. Bruker å ta ut setene for å støvsuge når vi kommer hjem, for det ser ikke ut etterpå. Mye derfor får de ikke spise i bilen til vanlig.

Ja, der er jeg veldig slapp. Særlig om vi kjører lenge turer. De blir fort utålmodige, og litt mat eller snacks funker en liten stund. Hadde jeg bare støvsuget bilen litt oftere...

Gir alltid barna mat i bilen på langtur, da får vi slått hjel litt tid underveis. Bruker å ta ut setene for å støvsuge når vi kommer hjem, for det ser ikke ut etterpå. Mye derfor får de ikke spise i bilen til vanlig.
Vi gjør det samme ;)

Ja det gjør jeg, vi kjører 100 m t/r nnoen gange ri året, og da spises det hvertfall i bilen

Nei i utgangspunktet ikke.
Eldste fikk spise kveldsmat i bilen på vei hjem fra svømming fra han var 2,5 fordi det var så sent. Da var han stor nok til å ikke søle. Yngste fikk en periode skumpinner da hun hatet å sitte i bil (6-12 mnd), men de griser ikke noe. Hadde aldri gitt en ettåring mat eller kjeks eller noe i bil. Arvet et bilstol som så helt forjævlig ut med kjekssmuler overalt. Babysete med base (dvs under ett år).

Ja, men pleier å planlegge slik at vi spise før bilturer.

Back
Topp