Lar dere barna sove på magen nå?

regnbuens farger

Forumet er livet
Ja, det lurer jeg på!

Anders vil nemlig bare sove på magen, vi snur han og neste gang vi er inne er han på magen igjen..... Liker det ikke helt, selv om HS har sagt det er greit så lenge han er så sterk som han er og kan snu seg selv som bare det. Når vi følger med lar vi han sove litt på magen og han sover virkelig mye bedre sånn enn på rygg. Skjønner han igrunn godt, for jeg liker også best å sove på magen.....

Adrian styrer det selv;) han er ganske sterk da:)

emly styrer rundt i senga som hun vil. liker best å sove på magen og sida[:D] hun snur seg jo rundt om hun ikke liker det eller om hun ikke skullt fått puste. [8D]

Ikke snakk om.

Ja, hun er så stor nå og snur seg selv, da er risikoen uansett mye mindre. Har ikke tenkt å tvinge henne på rygg ved å feste henne fast. 

Vi passer på men lar Sebastian sove på magen nå. Han ligger aldri flatt, alltid med beina krøllet oppunder seg og hodet godt til siden. Så lenge han snur seg selv og er blitt såpass stor er det greit føler jeg. Han sover som regel på magen eller på siden.

ORIGINAL: Chinchilla

Vi passer på men lar Sebastian sove på magen nå. Han ligger aldri flatt, alltid med beina krøllet oppunder seg og hodet godt til siden. Så lenge han snur seg selv og er blitt såpass stor er det greit føler jeg. Han sover som regel på magen eller på siden.

Sånn er det med Karolne også, men om jeg er inne å sjekker og hun sover på magen, så pleier jeg å snu henne på siden... men hun gjør jo som hun vil på nettene...

han bestemmer selv om han skal sove på magen eller ikke.[:)] hvis jeg skulle snudd han til ryggen kunne jeg sittet inne å snudd han hele kvelden/natta[8D]

Vi legger han alltid på ryggen men han snur seg alltid og sover helst på magen med rompa iværet... hehe
Så jeg lar han sove sånn...

Han sover kun på ryggen. Ligger i sovepose med seler, først og fremst for å hindre at han står og hopper i senga halve kvelden og natta, men synes det er en god ting at han da heller ikke kan sove på magen. Vet at risikoen for krybbedød er mye mindre etter 6 mnd, meeeen sånn jeg har forstått det anbefaler de likevel at babyen skal sove på rygg fram til ettårsalder, så da følger jeg det[:)]

Han sover stort sett på siden (som mamma'n og pappa'n [;)])
Men han snur og vrir på seg mye i løpet av natten, så etter en stund ligger han på magen. Lar han ligge, for det ender som regel med at han våkner om vi prøver å snu han. Snur han bare de gangene han ligger med nese og munn gravd dypt ned i madrassen. men stort sett ligger han fint på magen med ansiktet til siden og bena trukket oppunder seg. Han klarer å snu seg selv tilbake om han vil. Bortsett fra når han har trykket seg så langt opp i et hjørne han kommer og ikke kommer noen vei. Da setter han seg opp i ørska og sutrer, så da våkner jeg, legger han ned igjen på rygg/siden og da sovner han igjen [:D]

Nicoline styrer helt selv åssen hun vil ligge, har prøvd å snu hun noen ganger men da legger hun seg bare tilbake.

Amelia snur seg til og ligger på magen om natta. Jeg fortalte det til HS og hun sa "ja og hva skal du gjøre?? Stille klokken hvert 15 min på natten så du får snudd henne, hun liker vell å sove på magen da" [:D][:D]

nope .. Han sover på ryggen ... Å han sover alltid rolig om netten .. så han ligger alltid på ryggen gjennom nettene han[:)]

ORIGINAL: lusa

emly styrer rundt i senga som hun vil. liker best å sove på magen og sida[:D] hun snur seg jo rundt om hun ikke liker det eller om hun ikke skullt fått puste. [8D]

Sign!

samme her og
ORIGINAL: cattababe

nope .. Han sover på ryggen ... Å han sover alltid rolig om netten .. så han ligger alltid på ryggen gjennom nettene han[:)]

Jeg snur Henrik om jeg ser at han ligger på magen, men han snur seg nok på natta også.. Og jeg står ikke opp for å snu han om.

Sover han på magen får han sove sånn, han er såpass stor at han snur på seg sånn han vil i senga. Og ligger helst å siden eller magen....

ORIGINAL: Rimpro

Maiken ligger bare på rygg.. Nermeste hu kommer aktivitet i senga, er at hu "sykler" med føttene.. :P

Syns det er litt drøyt å bruke "belter" for å unngå at ungen ligger på magen..

Hvorfor det ?

Siden det er MYE tryggere mtp krybbedød så bruker jeg pose på gutten. Barnelege som sa at vi burde bruke det fram til barnet er 1 år, da minsker sjansen for krybbedød veldig. Så det tar jeg ikke noen sjanse nei. Det spiller ikke noen rolle at de kan å snu seg selv, sover de på magen så sover de på magen.....

Back
Topp