Lar dere barna gå i hullete klær?

Makko med 3 gull

Gift med forumet
Gutten på 7 er ekspert på å lage hull i buksene sine. I en periode kom han hjem med hull på buksa ca 3 ganger i uka (mistenker at de leker på taket på en hytte i skogen på sfo). Jeg lar han derfor gå på skolen med bukse med litt hull i. I følge svigermor er det på grensen til barnemishandling....

Hva tenker dere?

Kommer an på størrelsen på hullet, men ja hun går med hull i klærne. Er grenser for hvor stort klesbudsjett vi har og det er ukentlig flere nye hull i buksene hennes. Men blir det for synlig/ille kastes det.

Det høres ut som om hun er fillete i perioder. Det er hun ikke, altså. Det er snakk om mikroskopiske hull her ;)

Kommer jo an på hullet men jeg kommer til å la ham gå med hull og reparere klærne kan jo ikke kaste de for hver flekk som ikke går vekk eller er hull på.... Kommer jo an på men håper på en aktiv gutt og da blir det jo litt slitasje på klærne

Nei er det hull i buksene blir de kastet eller evt sydd ;)

Nja han har gjort det to ganger, det sitter langt inne for jeg kastee egentlig klær med hull i,samtidig føles det litt dumt å sende han med bukser uten hull for han fikk jo som regel hull i de også. Ble med de to gangene da siden jeg ikke føler meg komfortabel med det

Ja, hvis hun vil d så. Men d spørs hvor stort hullet er, hvor det er plassert osv.

Regner med hull i klær etterhvert som barna blir eldre, og så lenge det ikke er så store hull eller de ser veldig fillete ut, så tror jeg at jeg kommer til å gjøre det. Men må vel lære meg å lappe, sånn i tilfelle. :-)

Lillemor på 2,5 år er ekspert på å få huller på knærne. Noen ganger får hun gå i de/den buksa med hull i, kun fordi ho er så gla i den buksa :p

Bruker mye penger på klær til henne, håper ho roer seg litt snart ;)

Lille har ikke ødelagt noe tøy ennå, men noe av ulla vi kjøpte i vinter ble hullete med en gang... Lot han fremdeles gå med de :)

Hull på knær er nærmest ikke til å unngå. Har en joggebukse med hull på ett av knærne liggende som reserveskift i bhg. Men liker ikke å sende ho i bhg med hullete klær.. :)

Hvis de ser ellers nye ut og kun har ett bittelite hull, så får han gå i det. Så får jeg heller sy det. Kan jo ikke kaste nye klær pga et lite hull.

Spørs på hvor stort og hvor hullet/hullene er...men syr de som regel ;) men skjer sjeldent..

Vil ikke akkuratt kalle det barnemishandling om det er et par småhull innimellom:p jentungen har kun 1 bukse med et bittelite hull på låret, men det syns ikke engang så hun får fortsatt gå med den. Jeg kommer nok til å sy om det blir større hull i klær jeg ikke vil kvitte meg med:)

Har ikke stort nok barn til at det blir hull, men når hun blir større får hun gå med hull i klærne :) skal prøve å lappe/sy der det går, men vil ikke hive klær pga et lite hull.
Er det store hull, eller hull på rumpa/skrittet osv blir de kanskje byttet ut da.
Barnemishandling var kraftig ordbruk for hullete klær synes jeg. Sender du ungen ut i en fillete bukse midtvinters, så ja, men regner med at det ikke er tilfellet her :)

Nei, jeg gjør ikke det. Sjelden hun får hull i vanlige bukser og andre klær, men det går med en del strømpebukser. Burde kanskje vært flinkere å fikse selv, men de går rett i bosset. Er som regel fra hm, cubus, lindex osv. Tror jaggu jeg har kastet seks strømpebukser de siste ukene altså.

Jeans med hull på kneet er kule, er de ikke?

Og jeg er veldig glad i rask lapping: Strykemerker på bomull, nålefilting på ull, sølvstjerner av gaffatape på regnbuksa...

Det kommer veldig an på. Hvis hun skal ut å leke på tunet hvor vi bor er jeg ikke nøye på hvilke klær hun velger - med eller uten hull. Som regel kommer hun da hjem igjen med MYE større hull, og buksa må kastes likevel :P Skal hun på skolen, på besøk til noen, kino/bytur, etc. så får hun ikke gå med hullete klær.

Back
Topp