Lar dere barna arve sko?

Nei de arver ikke vanlige, mye brukte sko av hverken hverandre eller andre.

Det eneste jeg kan godta er arvet/kjøpt brukt er skisko, fotballsko og skøyter med mindre de er brukt i idrettssammenheng når de blir eldre og de blir brukt mye. I bhg-alder/tidlig barneskole blir de ikke så mye brukt.

Nei, gjør ikke det.
Kommer nok til å bruke sko som blir lite brukt som pensko, bunadssko og skisko, om vi arver noen.

Nei det er vel noe av det eneste jeg føler vi burde kjøpe nytt, utenom de første bunadskoene hun brukte, men da gikk hun ikke selv engang:)

Nei, kjøper og arver ikke brukte sko..og lillebror kommer ikke til og arve annet enn skøyter,skisko og pensko(penskoene er kun brukt en gang)...

Nei, sko er vel en av de få tingene her og som vi aldri kjøper brukt.

Ikkje jogge sko og mye brukte sko. Men pensko ol som er lite brukt arves fra søsken. Evt lite brukte støvler. Ski sko og skeiser kommer og til og gå i arv. Men er mest nøyen den første tiden. Når dei er i skole alder og opp kjenner dei mer om det er feil form ol selv. Har egentlig alltid vore opptatt av det med arve sko. Og får vondt inni meg når folk kjøper brukte jogge sko til barna sine på Facebook sidene. Men det er vell ikkje så krise ? Og vis dei bytter såle så er dei ikkje feil form lenger? Eg veit ikkje :p men mine sliter ut sko unasett så er ikkje så mye og arve :p

Finsko som brukes et fåtall ganger, eventuelt andre sko som kanskje maks blir brukt 5 ganger JA!
Alt annet nei!

Har fått et par ubrukte sko til snuppa, men kommer nok ikke til å Ta imot brukte sko

Har arvet noen støvler/vintersko opp gjennom årene å jeg ser ikke problemet med å bruke dem :)

Hvorfor kan man ikke arve sko fra andre?
Hvis de ikke er slitte så er vel ikke det noe problem?
Er vel litt ekkelt antar jeg. Det tenker jeg ivertfall
Man skal ikke arve sko pga at ingen har like føtter. Mitt barn tråkker annerledes i skoene enn ditt barn gjør.
Så når sålen og skoen er formet til mitt barn sin fot, passer den ikke foten til ditt barn.

Å gå med sko som er tilpasset andre sine føtter kan i stor grad føre til feilstilling i føtter og oppover i knær, hofter og rygg. Det gir mye smerter og ubehageligheter som man bør slippe.

Og det er ikke sikkert man vil merke plagene som barn, men først i voksen alder.

Så derfor bør man ikke arve sko.

Ikke pga at det er ekkelt ;-)

Man skal ikke arve sko pga at ingen har like føtter. Mitt barn tråkker annerledes i skoene enn ditt barn gjør.
Så når sålen og skoen er formet til mitt barn sin fot, passer den ikke foten til ditt barn.

Å gå med sko som er tilpasset andre sine føtter kan i stor grad føre til feilstilling i føtter og oppover i knær, hofter og rygg. Det gir mye smerter og ubehageligheter som man bør slippe.

Og det er ikke sikkert man vil merke plagene som barn, men først i voksen alder.

Så derfor bør man ikke arve sko.

Ikke pga at det er ekkelt ;-)
Haha okei :P men jeg syns det er litt ekkelt alikvel :P

Kjøper brukte sko nå ja. De er jo meget lite brukt til de minste. Kommer nok til å kjøpe nye når hun blir litt større

Ser ingen problem med å arve sko. Spesielt når barna er små, da blir de jo nesten ikke slitt før de er for små.

Back
Topp