Lar dere babyene sove på magen?

Nå er frøkna min 5,5 måned. Den siste uka sovner hun ofte på magen. Snur seg gjerne over på magen mens hun sover. Jeg har snudd henne rundt igjen når jeg har lagt meg. Men om morgenen sover hun på magen igjen. Hun virker til å sove godt på magen å roer seg fortere. Tenker at så lenge hun snur seg selv og hun ligger alltid med hodet til en av sidene,at det er ikke annet enn å bare la henne sove sånn!!?
 
Helt innafor så lenge dem klarer det selv og at det ikke er hinder i veien for å snu seg tilbake om hun ønsker det.
 
Ja, ingen problem. Vi lar han ofte sove på siden. Så lenge babyen får nok luft og er sterk nok til å snu seg ved ubehag så går det jo bra. Vår sov mye på magen den første mnd pga kolikk, eneste stillingen han sovnet i. Var nervøse da men gikk fint. Kjenner flere som bevisst har lagt barna til å sove på magen i gamle dager, da dette visstnok var anbefalt før.
 
Har fått beskjed på helsestasjonen at så lenge baby selv snur seg er det ok... Man kan gjerne snu de igjen når man legger seg, men snur de seg igjen får de bare ligge sånn. Man skal jo sove selv også :)
 
Her snur han seg også på natta flere ganger men problemet her er at han ikke klarer å snu seg til rygg igjen så han blir sint å våkner flere ganger på natta.
 
Min ligger med ansiktet ned i madrassen også! Jeg klarer ikke å roe med meg at hu er stor nok til å klare å snu seg selv..
 
Her snur hun seg ofte over på mage, og da lar jeg henne ligge. Hun klarer å vri seg på alle måter så jeg er ikke engstelig for det. :)
 
Her snur han seg også på natta flere ganger men problemet her er at han ikke klarer å snu seg til rygg igjen så han blir sint å våkner flere ganger på natta.

Her har jeg samme problemet. Lille her er 5,5 mnd nå, hun snur seg mye over på magen før hun sovner, og på natten. Jeg merker jeg blir litt stresset, og sover ikke like bra som før. Jeg merker at jegsjekker henne flere ganger iløpet avnatten pga jeg vet at hun ikke klarer å snu seg tilbake ordentlig ennå, på rygg. Derfor blir jeg litt redd for at hun skal sovne for godt på magen, og ikke våkner av at hun vil rundt igjen og sier ifra med gråt, men bare ligger der liksom..
Jeg pleier å snu hun rundt når jegser hun ligger på magen, da blir hun ikke sur eller frustrert, bare sover videre.. jeg tenker at med en gang hun klarer å snu seg begge veier, da kan hun fint få sove i fred på magen:)
 
Min trykker seg opp mot et hjørne, ser jo ut som at han ikke får luft :-S men så snur han seg i søvne.
 
Min snur seg med en gang jeg legger han på ryggen. Sover kun på magen!
 
Back
Topp