Lar dere babyene se TV?

SHS

Elsker forumet
Jeg setter han ikke foran og skrur på TV, men barne-tv står på uansett, siden eldste skal se. Babyen vrir omtrent nakken rundt for å se og er skikkelig interessert! Synes det er tidlig. Eldste så jo ikke tv før han var nesten 2 år, brydde seg ikke før, men barne-tv stod jo sjelden på også da. Hvordan er det hos dere?

Er litt både og... Hun ligger ofte på babygymmen som er i nærheten av TV. Noen ganger er hun interessert i TVen. Andre ganger ikke. Prøver å snu henne bort fra TVen hvis hun ser lenge på den, men hun har en tendens til å vri seg tilbake. Heldigvis kan jeg streame på paden eller mobil :-P da ser hun ingenting

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Setter han ikke foran for å se, men han ser nå litt allikavel når han ligger på fanget feks. Vrir hodet mot tv og følger med, snur seg igjen når han er lei.

Februar-14 mamma <3

Setter ikke ungen foran tvn for at de skal se tv. Men hvis storesøster sitter å ser barnetv å jeg må ett eller annet kan jeg sette dem i vippestolen foran tvn sammen med henne.
Men lillemor er veldig fasinert av tvn. For hun glor veeldog hvis tvn står på og hun sitter i fanget. :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Samme her. Hun ligger under babygymen og vrir seg skikkelig for å se tven og ligger å stirrer. Hvis hun er urolig og jeg må gå å bære på henne hender det jeg slår på tven for å ha noe å glane på mens jeg bysser og da kikker hun. Men vi har egen tv-stue som ikke er den vi er i mest så veldig lite tv tilgjengelig, så tenker ikke det er noe farlig de få gangene hun ser på. Slår som regel bare på tven etter ungene er lagt. Og sønnen min ser på barnetv alene.

Sent from my iPhone using BV Forum

Er litt både og... Hun ligger ofte på babygymmen som er i nærheten av TV. Noen ganger er hun interessert i TVen. Andre ganger ikke. Prøver å snu henne bort fra TVen hvis hun ser lenge på den, men hun har en tendens til å vri seg tilbake. Heldigvis kan jeg streame på paden eller mobil :p da ser hun ingenting

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Samme her :)

Hun snur gjerne hodet mot TVen når hun ligger på sofaen/gymmen eller når hun sitter i fanget. Liker å se på programmer med sang og sterkefarger. (BabyTV canal digital)

Sent from my iPhone using BV Forum

Mini viser ikke intresse for tv ennå. Står ikke på noe program han kunne likt heller. Eller så sitter han som regel slik at det ikke blir naturlig at han ser. Vi har alltid vært slike som har på tv som bakgrunnstøy, men leste det kunne forsinke språkutvikling og at han ikke hørte stemmene våre ordentlig. Så vi er blitt mye flinkere til å skru av eller ha veldig lav lyd. Men jeg har prøvd å se om han liker barne tv ved å vise han 2 YouTube klipp.. Drømmehagen og baby tv, Slike i insekter som spiller instrumenter.. Utrolig hvor fasinert han ble av alle fargene og lydene.. Titta veldig og smilte innimellom..

Åja både jeg å mini elsker å se tv men prøver å begrense tv titting på oss to :p

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Hun prøver alltid snu seg mot tven men får aldri bevisst se på tv enda. Er redd hun skal bli overstimulert. Sliter mye med at hun er overtrøtt.

Celia 11.01.14

Back
Topp