Lapskaus

*TreSøteSmå*

Gift med forumet
Åssen lager dere det?

Har så lyst til å lage, men sånn som mamma lager så tar det jo en hel dag å koke den opp omtrent..
Tenkte å bruke sånn lapskausblanding kanskje.. Er det godt, og hva putter dere oppi?

jeg skjærer opp poteter, gulerøtter, kålerot og litt purre, så lar jeg det trekke/småkoke ca 1 time, da er det klart.... har oppi kjøttkaker helt på slutten
tar da ikke hele dagen[;)]

ORIGINAL: Lillemumma*Kasper

jeg skjærer opp poteter, gulerøtter, kålerot og litt purre, så lar jeg det trekke/småkoke ca 1 time, da er det klart.... har oppi kjøttkaker helt på slutten

Hehe.. mamma lager alltid en svææær gryte med altmuligrart oppi. Trur den står og koker hvertfall 2-3 timer, og det synes jeg er litt lenge altså.

kok opp poteter, kålrot, gulrot og purre, ikke bruk for mye vann! Del kotletter i terninger(ev. pølser) og kok eller stek, tøm det over i grønnsakene(få med kraften). Rør inn en pose med brun saus.
Tar max en time, kommer an på hvor mye grønnsaker jeg må skrelle.

jeg bruker å ha de ferdig fråsne posene med poteter, gulerøtter og purre og slikt oppi, koker det opp, og har i pølseterninger...løøøøøvly:D ferdig på null komma niks:D
Har oppi bulljong og salt og pepper:)

Jeg tar en pose med lapskausblanding og litt ekstra potet, gulrot og kålrabi, så har jeg pølser i og en buljongterning. Tar jo litt tid å koke dette sammen, og blir den ikke tykk nok som du ønsker så har jeg en pose/litt av en pose med potetmospulver oppi :-)

Jeg bruker høyrygg og kanskje et par pølser. Koker kjøttet i 1 time i buljongvann og tar oppi potet, kålrot og gulrøtter på slutten.

lapkausblanding og salt lammekjøtt.

Trekker kjøtter 2-3 timer med marg, bein, fett og alt. Når det har kokt så tar jeg ut kjøttet og siler krafta og koker grønnsakene på den, mens jeg skjærer rent kjøttet og har det opp i igjen. Hender jeg hiver opp i noen pølsebiter vist vi har.[:)]

lagde idag på jobben til 35 unger.

poteter
gulrot
kålerabi
---------oppkuttet i treninger og det kokes i ca 20 min
hodekål
løk
---- oppkuttet, fortsetter kokingen i 10 min  før vi hiver pølse oppi, når pølsene er varm er det ferdig.

platbrød til.. (og kjøttbuljong i vannet[:)]) 

ORIGINAL: *ToSøteSmå*

ORIGINAL: Lillemumma*Kasper

Hehe.. mamma lager alltid en svææær gryte med altmuligrart oppi. Trur den står og koker hvertfall 2-3 timer, og det synes jeg er litt lenge altså.

ja det er typisk mammaer og bestemødre det.. hehe...
jeg lager kun det vi spiser en dag jeg...

åsså synes jeg det blir absolutt best om man bruker ferske grønnsaker...=)
har i buljon salt og pepper bare... mmmmm[:)]

fikk du laget forresten? hehe

Back
Topp