Lappen..

Sebastians`mamma

Forumet er livet
Har alle her lappen?
Huff, jeg skal ha oppkjøring snart. Er så treig med å ta den. Har grua meg i mange år!! [&:] (siden jeg var 14 år eller noe... [:)])hehe...  

Ikke jeg. Og jeg skal ikke ha den heller. Og jeg er 32 år...

Det går faktisk helt fint an å klare seg uten bil - i hvert fall når man bor i byen.

Jeg har aldri ønsket meg lappen, men gav til slutt etter for massivt press fra min kjære. Han mente det ville være bra for meg å komme meg litt lettere rundt til neste år. Hadde tre dager med intensiv opplæring, men tok glattkjøringen på en annen kjøreskole for å bli ferdig til oppkjøringen. Læreren der var superskeptisk og lurte veldig på hvordan jeg kunne tro at jeg skulle klare oppkjøring. Han syntes også det var uansvarlig av meg å få lappen på så kort tid når jeg hadde barn i magen jeg også skulle ta hensyn til. Jeg ble superlei meg og var sikker på jeg skulle stryke. Men oppkjøringen gikk kjempefint[:)] Man kunne bestemme selv om man ville prate underveis eller ikke, men tror småpraten hjalp meg til å slappe av. Så nå har jeg vært lykkelig innehaver av en stykk lapp i to uker, og det  er deilig!!! Så masse lykke til du også, håper det går fint med deg!

jeg har ikke lappen og har heller ikke lyst på den.. jeg bor ikke så langt fra byn og det går jo buss rett på utsiden av døra vår..

Har haft lappen i 16 år och skulle inte klara mig utan bil.. Trots att jag bor ganska sentralt! Jag tycker det är så otroligt fritt att kunna bara ta sig en tur, utan att planera! Man är väl olika helt enkelt! [;)]

Ah, så bra, trodde det bare var meg som ikke hadde lappen. Føler det slik! [;)]
Jeg bor litt utenfor byen og med barn i vente så ser jeg på lappen som en absolutt nødvendighet. Jeg orker ikke styre med buss og barnevogn hver gang jeg skal noe. Får aldri handlet de store innkjøpene, er alltid avhengig av sambo. Liker den muligheten til å farte rundt som jeg vil og ikke være avhengig av andre.
Jeg har allerede strøket da... men prøver med igjen.. Strøk da jeg ikke fikk opp hastigheten kjapt nok ved en påkjørsel på motorvei( var ikke helt enig med den men har ikke så mye en skulle sagt). Skal ingenting til for å stryke.
Så du dobbelt-vimsen, må ha det i deg du [:D] Flink var du, og gratulerer med lappen [;)]

Jeg har, veldig glad for det når min kjære er ute på reisearbeide, tar lang tid å komme seg rundt med offentlig transport - men selvfølgelig, alt er jo en vanesak[;)]

Lykke til med prøven når du kommer så langt, det er lettere enn man tror, bare ta det stille og rolig, ikke stress!

ORIGINAL: gunnemor

Jeg har, veldig glad for det når min kjære er ute på reisearbeide, tar lang tid å komme seg rundt med offentlig transport - men selvfølgelig, alt er jo en vanesak[;)]

Lykke til med prøven når du kommer så langt, det er lettere enn man tror, bare ta det stille og rolig, ikke stress!

Skal prøve å legge igjen stressen hjemme.. men må innrømme at den følger med meg selvom den har fått husarrest!
Men holder jeg roen VET jeg at jeg kan stå [;)]

ORIGINAL: Venterguttebebis:)

Skal prøve å legge igjen stressen hjemme.. men må innrømme at den følger med meg selvom den har fått husarrest!

Må innrømme at jeg støk første gang jeg også....[:)], derfor jeg har det fantastiske rådet...[;)]
Men det hjelper, men synes da at det er helt åndsvagt at du strøk fordi du ikke fikk opp farten fort nok...hmmm..håper du får en annen sensor neste gang, krysser fingrene for deg!!!

ORIGINAL: Venterguttebebis:)

Må innrømme at jeg støk første gang jeg også....[:)], derfor jeg har det fantastiske rådet...[;)]
Men det hjelper, men synes da at det er helt åndsvagt at du strøk fordi du ikke fikk opp farten fort nok...hmmm..håper du får en annen sensor neste gang, krysser fingrene for deg!!!

Ja, jeg prøvde å klage men det er det ikke noe vits i!! Hvis jeg får han samme igjen besvimer jeg! [&:] He he

jeg har lappen, men tok den ikke til 18 års dagen som så mange andre gjorde den gang... va 22 da jeg tok den...

og sånn det er i dag så kunne jeg ikke klart meg uten.... [&:]

Lykke til på oppkjøringen!

Det går nok sikkert bra, og om det ikke gjør det er det jo bare noen ukers trening, så kan du prøve igjen[:)]
Selv tok jeg lappen i november i fjor, var 32 år da og gruen meg veldig. Syntes egentlig at jeg ikke trengte den, siden jeg bor i by (Trondheim) og tenkte jeg kom til å bli lat osv.. egentlig var det fordi tanken skremte vettet av meg..   Men gav etter for presset fra sambo tilslutt, det ble nemlig ikke bil i huset før begge kunne kjøre og han nektet å starte på norskkurs før jeg tok lappen.
Nå er jeg veldig glad for at jeg gjorde det, for livet er veldig mye enklere! Jeg går fortsatt til å fra jobb, men til handling og når vi skal bort på ettermiddagen er det utrolig godt med bil[:D]

Back
Topp