Lappen........stress, nerver og angstanfall (langt)

mkrago

Elsker forumet
Jeg sitter her i mørket midt på natta og er urolig, jeg er 31 år gammel og driver å tar lappen. Det siste halvåret har jeg fått hjelp av familien til å kjøre guttungen i barnehage men det går ikke lenger da de som har hjulpet meg skal reise bort i flere mnd nå i slutten av juni. Av ulike grunner trenger jeg legeerklæring før jeg kan kjøre opp, men jeg har ikke fått time hos legen før i slutten av juni. Jeg får ikke sove fordi jeg stresser sånn med dette, gubben jobber også i Oslo og nå er det kaos inn og ut derfra så jeg får panikk av hva som skjer med reise til og fra jobb for han. Hvis han skal levere og hente blir det ekstreme dager for lille gutt samtidig som gubben må jobbe redusert.

Er det noen som vet om jeg kan ta teorien før legeerklæring er levert?

Det var masse surr på kjøreskolen i tillegg så jeg har hatt 6 forskjellige kjørelærere hvor 2 over litt lenger tid og 4 bare en gang på det obligatoriske nå på slutten. De 4 som jeg bare har kjørt med en gang ødela virkelig selvtilliten min ang kjøring da alle hang seg opp i forskjellige ting og stresset meg. Det førte til at jeg begynte å gjøre tullete feil igjen.

Jeg føler meg som en elendig mamma som ikke klarer å få til noe så "enkelt" som å ta lappen for min sønn sin skyld. Det går bare buss 1 gang i timen her vi bor og den går ikke forbi barnehagen så jeg må bruke over 1 time hvis jeg skal levere. Skal jeg dra videre på jobb må jeg regne ca 2 timer før jeg er fremme. Kjører jeg tar det 20min fra jeg drar til jeg er på jobb.

Jeg hater å føle meg så usikker.

Forstår det er en vanskelig situasjon du er i.. Men du er absolutt ikke en dårlig mamma fordi du ikke har lappen. Dette ordner seg til slutt skal du se:)
Teorien vil jeg tro du kan ta uten legeerklæring:) ta den så fort du har anledning så er det overstått:) ville gitt beskjed til kjøreskolen at du blir usikker og utrygg av å ha flere forskjellige lærere, be om å få en fast å forholde deg til fremover.

Masse lykke til❤️

Det å ha lappen eller ikke påvirker ikke hvilken mor du er;) og naturlig å være nervøs før du tar lappen de aller fleste er det;)

Prøv å snakke med kjøreskolen? Sikker på at dem kan hjelpe deg på å bli tryggere på deg selv viss de bare får vite om det! Lykke til ☺

Min datter holder også på med oppkjøring, hun trenger legeerklæring pga add. Jeg ringte bort å spurte, å fikk til svar at hun kunne ta teorien uten legeerklæringen :-)

Du trenger verken lege eller vandelsgodkjenning for teorien.
Lykke til, jeg er helt sikker på at du klarer dette fint. :-)

du klarer det du også :)
Jeg tok lappen 34 år gammel..brukte laaang tid-over et år m kjøretimer
Var høygravid m barn nr2 superstressa og superhormonell

Strøk første gang på teorien 9 feil, besto andre gang 3 feil

Strøk første gang oppkjøring (vikepliktsfeil) besto andre gang ..10 dager før eg føda.

Å stryke er ikke verdens undergang, (bortsett fra det er sure penger)
Tenk deg at du er alene med ditt barn i bilen, og kjør forsiktig og riktig..som du innerst inne vet du kan :)

Teorien kan du ta uten legeerklæring.
Tenker det er vikitg å prate med kjøreskole om hva du føler, hva som er vanskelig for deg, at det kanskje er lettere å forholde seg til bare en fast kjørelærer osv. Du er nok ikke den første som sliter med stress og nerver når det kommer til å ta lappen.
Ønsker deg lykke til :)

Teorien kan du ta når som helst! Bare ta den du :)
Hvis du kan trafikkreglene så bare følg dem, og ta deg god tid når du kjører. Husk at en sensor er der for å hjelpe deg, ikke dømme deg.

Vil bare si at jeg føler virkelig med deg!
Jeg har 2 barn og har ikke lappen. Tenker at andre kanskje ser på meg som en dårligere mor for at jeg ikke har lappen... Men jeg hadde selv aldri tenkt sånn om andre!
Men si ifra på kjøreskolen at du blir veldig utrygg med forskjellige lærere og du ser helst at du har en å forholde deg til. Du betaler faktisk enorme summer for dette så såpass kan du kreve :)

Back
Topp