Lappe ullklær

BK92

Forelsket i forumet
Hva bruker dere til å lappe ullklær med? :) vi har en vaskemaskin som kniper hull i tøyet, tror jeg, og jeg vil lappe/reparere små hull før de blir store.

Kjøpt vliselin med lim som først strykes på stoffbit. Klipper ut lapper og deretter stryker det på plagget som skal lappes. Lastet ned en oppskrift fra fikseklubben.no.
Når det er sagt har jeg skaffet det jeg trenger, men ikke fått testet det ut i praksis enda.

Jeg har bare sydd igjen på vrangen. Det synes litt at jeg har snurpet igken, men ingen bryr seg når ungene er små

Jeg pleier å bruke rettetanga og "stryke" på lapper. Koster litt men plusset er jo at klærene blir ekstra kule for barna som gjerne kan synes ullklær er kjedelige i utseende:laughing002

Vil du tipse om noem gode lapper? :)
Har bare kjøpt litt forskjellige fra den lokale sybutikken som den kresne 4åringen likte :laughing002 ellers Googlet strykelapper.

Jeg stopper alle ullklær med tråd i lignende farge. Om det er store hull på knær eller albuer, så stopper jeg først. Deretter stryker eller syr jeg på skinnlapper. Tar litt tid, men det er deilig meditativt og kan gjøres mens en ser på fjernsyn.

Back
Topp