Lapp på øyet (barn og skjeling)

vinterkyss

Elsker forumet
Noen som har/har hatt barn med lapp på øyet pga skjeling?
Hvordan ble dette gjort?
Måtte du betale lapper? Ble noe dekket? Dyrt?

Ja vi hadde lapp behandling på eldste frøkna.

Vi betalte lappene selv, de koster ikke mange kronene.

Vi var hos øyelege som anbefalte lappe behandling pga sjeling, hun gikk med lapp hver dag i noen mnd før vi var på ny kontroll.
Ble bestemt at hun skulle opereres.

Behandlingen starter med at du bruker lappen ca 15 min i noen dager så 30 min også vidre oppover til hele dagen. Feks setter den på om morningen også får de lov å ta den av når de blir hentet i barnehagen. Vi gjorde det slik i såfall.

Fikk lapp på sykehuset da jeg måtte gå med det da jeg var liten... En stund siden da men ;-)
Ente med operasjon for meg. Og ble helt fin etter det ;-)

Man betaler lappene selv. Finnes fine lapper å få kjøpt på apoteket. DAtteren min begynte med lapp da hun var 3. brukte de da 4 timer per dag. Så etter 1 år gikk vi ned til 2 timer pr dag, så til 1 time- hun bruker fortsatt lapp 3-4 dager i uken- ca. 1 time hver gang.

Vi bare forklarte henne at hun måtte gå med den siden øyelegen hadde bestemt det- og at det var for å trene opp det ene øyet. Har aldri vært noe problem. Første dagen hun hadde lapp i bhg var det noen gutter som trodde hun blødde fra øyet. Da tok ped.lederen og samlet alle barna som var interessert, tok Emilie på fanget og så snakket de om det, hvorfor hun måtte bruke lapp, hva den hjalp for etc.

Etter det ville alle de andre barna ha lapp også, hahaha! [8D]

T bruker lapp - han skal bruke det 2,5 time hver dag, og da helst mens han gjør nær-arbeid.. perling, tv, lesing, tegning osv osv..
Lappene er både dyre og billige. Han reagerer på limet, så vi må bruke den dyre typen, men vi har brukt en midlertidig løsning for å finne ut om det var plasteret han reagerte på - så vi brukte silketape og kompresser [8D]
Så lenge han bare bruker det hjemme er det ingen som reagerer på at han ser ut som han har spidda øyet... [:-]

Vi kan få utgiftene dekket av forsikringen, da skaden som gjorde at han skjeler oppsto i barnehagen..

sønnen min bruker lapp.. betaler det selv og du finner de på reseptfri.com[:D] han bruker lapp vær dag i bhg og hjemme i helgene i 2 timer og bryr han seg ikke om lappen får han gå så lenge han vil.. han syntes det er stas enda han nesten ikke ser på det ene øye.. mest stas i bhg.[:D]

Jeg brukte lapp da jeg var liten...
Tror jeg hade den på 30 min om dagen eller noe, bruker briller idag.

Jeg skulle ha brukt lapp da jeg var liten, men forelda mine var ikke flinke nok til å følge opp, så jeg har endt opp med operasjon som voksen.

Back
Topp