Laparoskopi

Bruker56ki

Betatt av forumet
Hei! noen som har væry gjennom laparoskopi og kan fortelle hvordan det var? Skal inn om en uke og gruer så enormt! Er så redd de skal finne noe farlig eller må fjerne noe..
 
Hei! noen som har væry gjennom laparoskopi og kan fortelle hvordan det var? Skal inn om en uke og gruer så enormt! Er så redd de skal finne noe farlig eller må fjerne noe..
Jeg har ikke men min søster har. Hun synes det var veldig greit - hun gruet seg veldig og sa tydelig ifra til de som jobbet der at hun fikk helt angst av å bare tenke på det. Hun ble veldig godt ivaretatt! Det eneste som var vondt var luftsmertene etter operasjonen. Masse lykke til!
 
Jeg har hatt det, men det var pga at jeg var gravid i eggleder. Så de fjernet eggleder med foster.
Det var GRUSOMT vondt det første døgnet etter operasjon, pga at de fyller buken med luft.
Ble operert i 21 tiden på kvelden, og ble trilla opp til avdelingen ca kl 23.30, nattevakta som var på ga meg kun paracet og voltaren. Noe som ikke fungerte, og jeg lå å skreik pga smerter da dagvakta kom på klokka 7. fikk da oxynorm som fungerte veldig bra. Og fikk før jeg dro med meg paralginforte. Tok dette de første to dagene.
Etter det gikk det greit. Var ømt, men var de luftsmertene som var ekstremt smertefulle.
 
Takk for svar, jeg skriver oppdatering her i tilfelle noen andre lurer på det samme som meg.

Operasjonen gikk fint, lite vondt i sårene. Jeg måtte fjerne en eggleder så trodde det skulle gjøre mer vondt enn det gjorde. Verste med hele operasjonen var at jeg ble dårlig av morfin og luftsmertene i etterkant! :wtf: De var jæææævelige.
Men alt i alt - positiv til det hele, og må jeg igjennom det igjen går det fint.
 
Takk for svar, jeg skriver oppdatering her i tilfelle noen andre lurer på det samme som meg.

Operasjonen gikk fint, lite vondt i sårene. Jeg måtte fjerne en eggleder så trodde det skulle gjøre mer vondt enn det gjorde. Verste med hele operasjonen var at jeg ble dårlig av morfin og luftsmertene i etterkant! :wtf: De var jæææævelige.
Men alt i alt - positiv til det hele, og må jeg igjennom det igjen går det fint.
Helt enig, luftsmertene er grusomme!
 
Back
Topp