Langvarig hodepine

bringebæra2014

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Har flere ganger opplevd en intens hodepine, og i går var intet unntak. Prøvde å både drikke mye vann, slappe av osv, men tilslutt måtte jeg bare ta 2 paracet og legge meg for natta. Flere som har fått slike hodepineanfall? Er det vanlig? Regner med det hører med graviditeten da jeg aldri har vært plaget før.

Sent from my iPhone

Vet ikke hvor langt du er på vei, men det er dessverre helt vanlig, spesielt i første halvdel av svangerskapet :/

For min del kom hodepinen i uke 20 og jeg begynte rett etterpå med jerntilskudd da jeg hadde lave jernlagre. Det viste seg å trolig ha sammenheng da jeg ikke fikk vondt i hodet mer etter jeg begynte på jerntablettene. Nå kan jeg merke tendenser til hodepine om jeg glemmer tablettene to dager på rad så for min del er iallefall mangel på jern symptomgivende. Er jo dessverre mange andre årsaker til hodepine også, men deler min erfaring da jeg ikke var klar over at hodepine og jern kunne ha sammenheng. Se iallefall på S-ferritin målet du tok ved første legekontroll da det er dette de bruker som indikator. Legen skal jo selvsagt ha sagt i fra dersom prøvene indikerte at du bør ta jerntilskudd.

Det er helt vanlig og kan komme å gå :(
Hvis du er skikkelig plaget så snakk med legen om alternativ smertelindring.

Jeg lå med konstant migrene i 2uker istrekk. Var rundt 12 uker. Jeg prøvde akupunktur og det hjalp veldig.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Så det er helt normalt? Er litt over 3 mnd på vei

Sent from my iPhone

Vil tru det er normalt ja. Men hvis du er veldig plaget bør du kanskje ta kontakt med lege. :) bedre førevar.
Men jeg kan i allefall anbefale akupunktur.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp