Langvarig amming

Arya31

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hvor lenge er det "vanlig" å amme en baby på 2 mnd? Hun spiser ca annenhver time. Drikker da aktivt i ca 5-10 minutter før hun så sutter på puppen. Høre ikke at hun svelger da. Sovner også ofte ved brystet. Sutter gjerne 1,5 time før hun er fornøyd. Hun får begge bryst

Legger jeg henne fra meg, våkner hun og skal ha mer. Om hun faktisk er mer sulten eller bare vil ligge å kose aner jeg ikke. Hun tar ikke smokk, har prøvd lenge..

Slik som det er nå har jeg ca max 20 minutter fri mellom ammingen sett bort fra en lengre dupp på dagen. Koser meg med ammingen, men det begynner å blir ganske slitsomt når jeg ikke kan dusje eller gå på do uten at hun skriker etter mat..

Høres ut som nærhetsbehov og sugebehov.

Har du prøvd bæresjal?

Min var sånn i den alderen han og, kunne henge på en pupp i over en time og allikevel ville ha andre etterpå. Nå er han 6 mnd og et måltid er langvarig om det er mer enn 5 minutter, endringer skjedde vel når han var ca 4 mnd. Hvis vektoppgangen er bra er det dessverre bare noen som er sånn, trege spisere som koooser seg. Hvis vektoppgangen er dårlig ville jeg fått hjelp til sugetak og vurdering av hvor effektivt hun faktisk spiser :)

Min var sånn i den alderen han og, kunne henge på en pupp i over en time og allikevel ville ha andre etterpå. Nå er han 6 mnd og et måltid er langvarig om det er mer enn 5 minutter, endringer skjedde vel når han var ca 4 mnd. Hvis vektoppgangen er bra er det dessverre bare noen som er sånn, trege spisere som koooser seg. Hvis vektoppgangen er dårlig ville jeg fått hjelp til sugetak og vurdering av hvor effektivt hun faktisk spiser :)
Forhåpentligvis vil det gå seg til da :) hun følger kurven sin

Forhåpentligvis vil det gå seg til da :) hun følger kurven sin

Ja, det gjorde det ihvertfall her. Jeg trodde seriøst aldri jeg skulle se enden på det, men satte meg ned med gode TV-serier/bok og fikk tida til å gå. Nå derimot ligner ammingene mer på turnøvelser (i tillegg til at han piller non stop i ansiktet mitt, vi snakker fingre i nese og munn, dra og klype i leppene, lugge etc..) og jeg savner enkelte dager de evigvarende måltidene med en bylt som lå stille :p Men alt til sin tid og alle perioder har sin sjarm ellernoe :D

Min lille kunne ligge leeeenge. Følte det akkurat som deg. Men bæretøy ble redningen. Plutselig så er den tiden over. Kos deg, ikke tenk på alt som må gjøres. Lag litt matpakker og ha drikke lett tilgjengelig.

Lykke til ☺️

Back
Topp