langturer med bil

Doodlepoof

Flørter med forumet
hvor lenge er det egenligt greit å kjøre me en 1 åring i bilsete? vet d va sånn halvtime til dagen når dem var spedbarn,gjelder dette fremdeles?

blir å flytte til sommeren da må vi ta fly.men vist flyet ikke går så lurer jeg på om vi kansje skal kjøre(vulkanaskedritet).tror egentlgit det blir for langt.da må turen kansje ta en uke eller mer med kjøring siden det er fra langt nord til langt sør.

Ingen regler. Er ikke skadelig... eneste at ungen kan bli VELDIG LEI av å sitte lenge i bilen. (men en fordel at ungen sitter- ligger behagelig)

Skal selv kjøre ca 100 mil om en mnd. Blir mange luftestopp, og blir det utholdelig så for man bare ta overnatting.

okey.takk for svarene[:)]

Vi har kjørt et par turer fra Stavanger til Sørlandet. Stopper når han er urolig, Sulten og noe slikt!

Vi kjørte fra Oslo området og til Stavanger - ca 70 mil. Vi kjørte mest om natten og det funket utrolig bra. Vi la oss tidlig den natten vi skulle reise (TIDLIG altså)  også byttet vi på og kjøre hele veien. litt pauser blir det alltid selvfølgelig.

aah okey [:)] takk for svarene,greit med noen med erfaringer.trodde vi kjørte forlenge en dag vi tok en 2 timers tur,hehe.

Vi skal kjøre Ålesund - Myre (vesterålen) i sommer. Har fått låne svigers bobil å blir å snirkle oss sakte oppover landet. Satser på å kjøre når han har sovetid om dagen + ha lange lekepauser å spisepauser. Beregner en 3-4 dager på å kjøre tror vi.

ja synes og 30 mins hørtes ganske lite ut.husker ikke kor jeg leste det,kansje d va på babyverden ett innlegg eller noe [:)] men greit og høre fra folk med erfaring [;)]

Kjørte 80 mil i begynnelsen av januar, og det gikk helt fint! Hadde litt matpauser innimellom, + at hun hadde kjeks og vann bak, Og så stoppa vi på veien hos noen venner, så hun (de) fikk rørt litt på seg o.l.
Gikk kjempefint!

Jeg har kjørt LENGE i strekk med snuppa. F.eks når hun har sovnet i bilen, benytter man jo sjansen til å gjøre unna noen mil. Jeg tror ikke det er skadelig, men f.eks 1-2 timer i bilsetet hver dag fra de er veldig små er nok ikke sunt.

ok,ja det er jo ikke snakk om at dem skal bo i bilen resten av livet heller så [:)] det bør vel gå greit i ny og ne [:D]

elle kjør på kvelden/natta,så kan han sove seg gjennom det... så han sleppe bli leie

Det er jo bare de første tre månedene babyer ikke bør sitte for lenge i bilsetet pga ryggen ikke er helt ferdig utviklet. Men nå er det jo ingen begrensning...[:)] Lykke til med flytting[:)]

Back
Topp