Langtidssykemelding

mommy2be

Betatt av forumet
Dere som er langtidssykemeldt... hvordan har det fungert i forhold til arbeidsgiver og nav. Prøver å lese litt om dette med oppfølging og krav til arbeidsrelatert aktivitet osv. Når man er sykemeldt 100% med bekkenløsning med gangvansker, regnet jeg liksom med at de ikke skulle kreve at jeg prøver meg på jobb igjen. Sjefen nevnte noe om nav og oppfølgingssamtale men jeg ser ikke helt vitsen, da bekkenet ikke blir bedre og jeg går ut i permisjon i jula. Regner jo med at jeg er sykemeldt frem til det.

Så også på nav at man kan i noen tilfeller se bort i fra møter og krav av spesielle hensyn.

Nav har det vel som en generell regel, men bekkenplager pleier jo ikke å bli bedre igjen før etter fødsel, så har jo inntrykk av at man slipper den biten. Må da virkelig være bortkastet å bruke tid på et slikt møte.

Møte kan de kreve, men du kan få en legeerklæring som gjør at du blir unntatt fra kravet om arbeidsrettet aktivitet.

Går du til fysioterapeut for bekkenet, forresten? Det kan lønne seg.

Møte kan de kreve, men du kan få en legeerklæring som gjør at du blir unntatt fra kravet om arbeidsrettet aktivitet.

Går du til fysioterapeut for bekkenet, forresten? Det kan lønne seg.

Har begynt på svømming for gravide med bekkenplager også skal jeg til Fysio neste uke. Har ikke giddi før nå da jeg har kunne trene litt med tilrettelegging der jeg jobbet som treningscoach før. Også har jeg hatt et par behandlinger hos osteopat. Men han sa at bekkenet er løst og fint, ingen låsninger. Så er belastning som gjør vondt.

Ta det opp med legen, h*n kan skrive brev til Nav at det er umulig for deg å arbeide igjen før permisjon. Da slipper du møtene tror jeg :)

Har begynt på svømming for gravide med bekkenplager også skal jeg til Fysio neste uke. Har ikke giddi før nå da jeg har kunne trene litt med tilrettelegging der jeg jobbet som treningscoach før. Også har jeg hatt et par behandlinger hos osteopat. Men han sa at bekkenet er løst og fint, ingen låsninger. Så er belastning som gjør vondt.

Det trenger ikke være låsninger for at du bør få fysioterapi.
Det lønner seg å gå for å forebygge at det blir kronisk.
God bedring!

Legen din må skrive på sykemeldingen til nav at det ikke er mulig med tilrettelegging og skrive at du ikke kan jobbe mer før permisjon :)
Så må arbeidsgiver sende inn skjema om at tilrettelegging ikke er mulig :)
Da slipper en disse møtene og brevene om at en skal prøve seg i jobb igjen :) Vært 100% sykemeldt i 2 måneder nå og i perioder før det og har ikke mottatt noe brev da alt dette er gjort :)

Min lege sendte inn brev til nav om at det var svangerskapsrelatert. Ikke vært på eller blitt innkallet til noen møter. Vært sykemeldt 50% fra slutten av juni og frem til slutten av sept og 100% fra da og til permisjonen starter i midten av november.

Sniker fra des. Som gravid pleier ikke NAV å presse stort på å få deg i jobb igjen, men din arbeidsgiver plikter til å ha dialogmøte for å finne ut hvordan de best kan tilrettelegge for deg. Jeg har hatt dette og det er mer eller mindre en formalitet :)

Sjefen min sa bare "jeg regner med at du ikke kommer tilbake før etter permisjonen er ferdig" :) Jeg har en veldig forståelsesfull og snill sjef :)

Sniker fra des. Som gravid pleier ikke NAV å presse stort på å få deg i jobb igjen, men din arbeidsgiver plikter til å ha dialogmøte for å finne ut hvordan de best kan tilrettelegge for deg. Jeg har hatt dette og det er mer eller mindre en formalitet :)
Hadde du dialogmøte med arbeidsgiver hos Nav eller på jobben?

Back
Topp