langtidssykemelding og NAV

Istid

Elsker forumet
Januarlykke 2019
Marshmallows2021
Jeg har fått langtidssykemelding i 1 mnd, lengen sa vist jeg skulle fornye den måtte jeg sikkert inn til NAV og ha samtale med dem. Det var sandart rutine. Noen som har vært på en slik samtale?

jeg har vært sykemeldt siden aug-sept ca, og fra oktober ca har jeg vært 100% og forstsatt er, har ikke vært inne hos nav, men sjefen min har fått brev fra nav om at vi må holde møter ang utvikling, løsninger, tilrettelegging ol.
Jeg har bare snakket med sjefa de gangene jeg har vært innom og hu har fylt ut skjemaet på det grunnlaget.
Gjør ikke sjefen din det er det rundt 5600 i (dags?)bøter.....

Varierer litt hvor god kapasitet NAV har ang om disse samtalene blir gjennomført eller ikke. Men det går jo på om det er noen måte en kan tilrettelegge så du kan få til å komme deg i arbeid igjen. Så f.eks utstyr, arbeidstider, arbeidsoppgaver etc.

Jeg har vært det. Var arbeidsgiver som innkalte til dialogmøte. Foregikk på jobb, med sjefen og en jordmor fra nav- eller var det synergi helse (?) husker ikke helt. Er vanlig om man er ia bedrift. Var ikke skummelt i det hele tatt, er for å se om man kan tilrettelegge på jobb for at du som arbeidsgiver kan være litt på jobb. Hos oss var jordmor bare til stede og hørte hva jeg og sjefen hadde avtalt, hun synes det hørtes bra ut og gjorde i grunn ikke så mye. Hos oss ble det ikke flere dialogmøter siden jeg var sykemeldt pga at jeg var gravid og vil komme tilbake igjen på jobb etter permisjon. Jobber 50%, så er jo på jobb annenhver dag. Dialogmøter er til for at du ikke helt skal miste kontakt med arbeidsplassen når man er sykemeldt, så det ikke skal være så vanskelig å komme tilbake i arbeidlivet. ;)

Dette er helt stadard oppføring av sykemeldte, arbeidsgiver skal ha en oppfølgningsamtale og rapportere tilbake til sykemelder med mindre det er åpenbart unødvendig.

Back
Topp