Langtidsreise med baby

reisejenta

Andre møte med forumet
Hei reiseekspert!:)

Jeg og min samboer elsker å reise, og vi skal reise i tilsammen 5 mnd siste halvdel av permisjonen.
Da er babyen fra ca 4 mnd.
Vi tenkte oss til Australia og New Zealand men også enkelte plasser i Asia. Har du noen tips om land i Asia det kan være tryggest å reise til mtp baby?

Og hva bør man ha med seg på en slik reise mtp utstyr til barnet?
Vi skal prøve å ikke være så avhengig av vogn, men kanskje det er best å ha med allikevel?
Hva med bilsete osv når vi skal ta buss/taxi? Bør man ha med det også?
Det virker som mye styr og drasse med bilsete på en slik lang reise der vi skal bo flere plasser.

Tusen takk for svar!
 
Hei reiseekspert!:)

Jeg og min samboer elsker å reise, og vi skal reise i tilsammen 5 mnd siste halvdel av permisjonen.
Da er babyen fra ca 4 mnd.
Vi tenkte oss til Australia og New Zealand men også enkelte plasser i Asia. Har du noen tips om land i Asia det kan være tryggest å reise til mtp baby?

Og hva bør man ha med seg på en slik reise mtp utstyr til barnet?
Vi skal prøve å ikke være så avhengig av vogn, men kanskje det er best å ha med allikevel?
Hva med bilsete osv når vi skal ta buss/taxi? Bør man ha med det også?
Det virker som mye styr og drasse med bilsete på en slik lang reise der vi skal bo flere plasser.

Tusen takk for svar!


Hei Reisejenta :)


Så spennende det hørtes ut med en slik reise!

Det er ikke akkurat den type reiser vi tilbyr, så her blir nok mine tips litt ut fra hva jeg selv tror jeg ville gjort. Med et så lite barn tror jeg nok dere vil synes det er kjekt å ta med en barnevogn, i tillegg til bæresele. Det blir en avlastning å få lagt fra seg barnet i. Men ikke ta med en dyr barnevogn hjemmefra. Hvis det blir en del flyreiser på dere så kan det bli litt hard medfart på vognen- anbefaler dere å skaffe en pram-pack å pakke vognen i. Der kan dere også pakke et bilsete, for dette er ikke noe dere kan forvente å få i busser og taxier (med mindre dere leier bil og kjører på egen hånd). Alternativet er å ha barnet i fanget på disse transportene.

I Asia kan jeg anbefale dere f.eks Thailand og Bali- her vet jeg at det er mange barnefamilier også med små barn som reiser. Dere kan få booket hotell hos oss, det er bare å ta kontakt om dere ønsker tips til dette (mail info@ving.no).

Ønsker dere lykke til med planlegging av en slik reise, jeg synes det er modig gjort og tommel opp for dere :) Hilsen Lena.
 
Hvis det blir en del flyreiser på dere så kan det bli litt hard medfart på vognen- anbefaler dere å skaffe en pram-pack å pakke vognen i. Der kan dere også pakke et bilsete, for dette er ikke noe dere kan forvente å få i busser og taxier (med mindre dere leier bil og kjører på egen hånd). Alternativet er å ha barnet i fanget på disse transportene.
Anbefaler du å pakke bilsetet sammen med vognen i prampacken? (Jeg leser det du skriver sånn)
Er vel kun vogn og ikke alt mulig annet som skal i en prampack, forsikringsselskapene er ikke så lysten på å dekke andre ting.
 
Anbefaler du å pakke bilsetet sammen med vognen i prampacken? (Jeg leser det du skriver sånn)
Er vel kun vogn og ikke alt mulig annet som skal i en prampack, forsikringsselskapene er ikke så lysten på å dekke andre ting.

Hei! Her bør man egentlig undersøke med det flyselskapet man skal fly med, for skader på slike ting er det som oftest flyselskapet som skal erstatte, og ikke forsikringsselskapet. F.eks Thomas Cook Airlines - som vi bruker mest til våre flyvninger - aksepterer dette. Hilsen Lena.
 
Fra Thomas Cook Airlines sine sider: Reiser du med en baby (0-2 år) som ikke sitter på egen plass, kan du ta med enten en barnevogn av normal størrelse, eller en reiseseng eller en autostol. Dette berører ikke din samlede bagasjemaksimum. Vær oppmerksom på at hverken barnevogn, sportsvog, reiseseng eller autostol må medbringes inn i kabinen, og at du ikke må pakke noen form for bagasje i dem.

Står ikke noe om at stol i vogn går an, og de kan gjemme seg bak dette avsnittet om noe går i stykker....
 
Fra Thomas Cook Airlines sine sider: Reiser du med en baby (0-2 år) som ikke sitter på egen plass, kan du ta med enten en barnevogn av normal størrelse, eller en reiseseng eller en autostol. Dette berører ikke din samlede bagasjemaksimum. Vær oppmerksom på at hverken barnevogn, sportsvog, reiseseng eller autostol må medbringes inn i kabinen, og at du ikke må pakke noen form for bagasje i dem.

Står ikke noe om at stol i vogn går an, og de kan gjemme seg bak dette avsnittet om noe går i stykker....

Hei mini#2 :)

Tror vi skal dobbeltsjekke dette for å være på den sikre siden. Det har ikke vært noe problem å pakke både vogn og bilstol i prampacken tidligere, men dette kan ha endret seg. Hvis du gir meg din mailadresse så kan jeg sende deg svar på mail, eller så kan du sende en henvendelse om det til info@ving.no hvis du ikke ønsker å oppgi den her i forumet så vil en av våre flinke Reiserådgivere sjekke det opp for deg :) Hilsen Lena.
 
Back
Topp