Langtidsferie - 2 måneder til tropiske strøk med mini på 10 mnd - erfaringer?

Maggie2015

Glad i forumet
Vi har tenkt til å reise bort i januar og februar når småen er ca. 10 måneder og pappaen skal ha perm. Noen med erfaringer? Vi har tenkt på Hawaii (men det blir for dyrt) og tenker nå Thailand. Vil reise et sted som normalt er litt utenfor rekkevidde, gjerne eksotisk og må ikke være super turistifisert. Men det er kjekt med OK helsesystem og OK engelskkunnskaper, også må det være billig å leve der for at vi skal ha råd. Flere som planlegger en slik tur eller som kanskje har vært på det?

Vi var på en 2 mndr tur da vesla var 5-7 mndr. Var i USA, Mexico og Karibien.
Det var en eventyrlig ferie, og jeg er så glad vi gjorde det:)

Jeg har veldig lyst til å gjøre noe slikt senere. Da er han litt eldre, men likevel :)
Jeg ville ikke nølt om jeg var dere hvertfall. Thailand høres fiiiint ut. :)

Det hadde jeg lett gjort. :) har gode erfaringer med Asia. Har bodd der over flere år. Så jeg sier go for it :)

Vi kom akkurat hjem fra 2 mnd i Egypt. Passet oss perfekt da mannen er arabisk, og jeg snakker språket også.

Eller har jeg også vært i Tunisia i flere mnd i strekk(bodd der)..
Vet ikke om dere vil gå for et muslimskt land, men sykt billig og komme seg dit og leve :)
Masse deilig mat, mye spennende å se etc :)

De private sykehusene i Thailand er i verdensklasse. Bare husk å ha forsikring i orden. Og at dere ikke er alt for langt vekk fra "sivilisasjonen".

Mauritsius er bra mtp jetlag, er vist også perfekt for barselferie!

Jeg har ikke reist til Thailand med barn, men har møtt veldig mange der som gjør det, så vi kommer nok til å dra på en 2 måneders tur når babyen er rundt 8 måneder. Helsesystemet der er helt topp! Flere apotek har en egen lege på bakrommet, og medisiner er veldig billig, her har faktisk Norge mye å lære.... Men forsikringer er veldig viktig å ha i orden, og de fleste dekker ikke mer enn 60 dager. Jeg har reist til veldig lite turistaktige plasser hvor det nesten ikke finner biler, null hoteller, bare bungalower på stranden.... ❤️ "Savn"
Ser ingen grunn til at man ikke kan reise på sånn ferie med baby, bare man forbereder seg godt :-)

Anbefaler karibien! Trygt og helt fantastisk mye flott å oppleve. Digg mat og de beste strendene.... har selv erfaring med jamaica og Tobago. Begge anbefales på det sterkeste :)

Takk for masse gode tips! Vi har ikke helt avklart hva vi skal gjøre enda, men holder en finger på thailand :)

Back
Topp