Langtidsblodsukker

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Er det noen her som har målt langtidsblodsukkeret? Hva var resultatet deres?
Noen som vet hva som er normalt og fint resultat?

Forrige sv.skap tok jeg glukosebelastning, og etter en forferdelig kvalm time så kasta jeg opp hele sukkerblandinga :yuck: Dette er da noe jeg helst vil unngå igjen :p
Derfor ba jeg i dag om å få målt langtidsblodsukkeret istedet, og så heller se det ann til senere i sv.skapet om jeg tar den glukosebelastninga.
Etter å ha ventet 10 minutter på svaret, kom damen ut med en lapp til meg, sa raskt hadet og forsvant. Så jeg vet liksom ikke om resultatet er bra eller ikke :confused:
Skal ha svangerskapskontroll om to uker da, regner med legen forteller om prøvesvaret da. Men tenkte bare å høre med dere her inne i mellomtiden ;)

Jeg hadde på 5,0 mener jeg legen sa. Så her var det helt perfekt heldigvis!

Hva var ditt på da? :)
Tok langtidsblodsukkeret i uke 12, og skal ta det på nytt neste uke. Som deg så hadde jeg veeeeldig lite lyst til å ta glukosebelastning :p

Hva var ditt på da? :)
Tok langtidsblodsukkeret i uke 12, og skal ta det på nytt neste uke. Som deg så hadde jeg veeeeldig lite lyst til å ta glukosebelastning :p
Glemte visst å skrive det :p I følge lappen jeg fikk så er det 5,1 :)
Hva var ditt i uke 12? :)

Glemte visst å skrive det :p I følge lappen jeg fikk så er det 5,1 :)
Hva var ditt i uke 12? :)
Husker ikke det nøyaktige tallet, men var rundt 5. Det er et veldig fint tall. Ikke noe å være bekymret for akkurat nå ihvertfall :) håper mitt fortsatt er lavt neste uke :p

Jeg tok den testen selv på tirsdag og fikk påvist svangerskapsdiabetes.. Jeg vet at den er grusom å ta, spesielt hvis man er kvalm - men jeg vil anbefale å ta den uansett! Min verdi før testen var 4,7 noe som er veldig bra, og etter testen var den 7,9 (7,8 er grensen for svangerskapsdiabetes). Etter å ha googlet meg ihjel nå siden tirsdag og har funnet ut masse (fastlegen min kan ingenting, så må ringe sykehuset selv i morgen å bestille time til veiledning), så vil jeg anbefale alle som er i tvil om å ta testen, selvom den er helt grusom å gjennomføre! Lykke til :)

Jeg tok den testen selv på tirsdag og fikk påvist svangerskapsdiabetes.. Jeg vet at den er grusom å ta, spesielt hvis man er kvalm - men jeg vil anbefale å ta den uansett! Min verdi før testen var 4,7 noe som er veldig bra, og etter testen var den 7,9 (7,8 er grensen for svangerskapsdiabetes). Etter å ha googlet meg ihjel nå siden tirsdag og har funnet ut masse (fastlegen min kan ingenting, så må ringe sykehuset selv i morgen å bestille time til veiledning), så vil jeg anbefale alle som er i tvil om å ta testen, selvom den er helt grusom å gjennomføre! Lykke til :)
Har bestemt meg for å ta den jeg også, selv om legen sa at det ikke var nødvendig. Med vekt på over 90kg vil jeg heller være på den sikre siden :)

Sniker fra september! Fikk nylig påvist svangerskapsdiabetes. 4,9 før måling, 8,7 etter. Anbefaller å ta glukosebelastning! Synes nå ikke den var såååå ille :) litt kvalmende når du har kommet til bunnen men

Sniker fra september! Fikk nylig påvist svangerskapsdiabetes. 4,9 før måling, 8,7 etter. Anbefaller å ta glukosebelastning! Synes nå ikke den var såååå ille :) litt kvalmende når du har kommet til bunnen men
Jeg synes den var veldig kvalmende da jeg tok den forrige svangerskap :p
Og nå kaster jeg opp hvis jeg drikker vanlig vann på tom mage, så ser for meg at den sukkerblandinga så vidt treffer tunga før den er oppe igjen :laughing002
Så får se om jeg tar den hjemme istedet, når jeg har kommet litt lengre. Har et blodsukkermåleapparat tilgjengelig, og den blandinga måtte jeg uansett dratt på helsebutikken og kjøpt selv :)

Back
Topp