Langtidsblodsukker

babysykigjen

September 2013 <3
I morgen skal jeg måle langtidsblodsukkeret, og lurer på om noen vet om jeg må faste før jeg tar det.

Oppdaga overskrifta, så jeg sniker.
Nei, trenger ikke faste før du skal ta langtidsblodsukker.

<3 ønsker et lite mirakel <3

Er det det samme som glucosebelastning? Er forferdelig dårlig på sånt, men jeg skal ta det i morgen og må faste..

Jeg blir alltid bedt om å møte fastende for å ta hba1c (langtidsblodsukker) mm før kontroll hos med.pol.
Så har du sjangs til å få tatt de når lab. åpner ville jeg møtt opp fastende ;)

Jeg har time på labben kl 1035, skal nok klare å vente med mat til da. Jeg skal måle langtidsblodsukker i stedet for glucoebelastningstest.

Jeg har time på labben kl 1035, skal nok klare å vente med mat til da. Jeg skal måle langtidsblodsukker i stedet for glucoebelastningstest.
Da regner jeg med at du ikke skal måtte være fastende altså, timen din var litt vell sent på dagen for det..
Finnes det et nr du kan ringe og høre med de når de åpner i morgen? Bare for å være sikker? :)

Ja det gjør det, tenkte å stikke innom når jeg leverer i barnehagen. Har hatt sukker i urinen 3 ganger, men har så langt hatt fint langtidsblodsukker.

Aha, jeg vet kroppen har lettere for å "flytte" sukker/glukose over i urinen mens vi er gravide. Derfor kan det komme sukker i urin hos gravide som ikke har sv.skapsdiabetes også. Spesielt dersom du har spist noe søtt eller rikt på karbohydrater kvelden før du leverer urinprøve.
Kjempebra og trygt at du blir fulgt bra opp når det skjer da, heldig at du slipper glukosebelastning, mye bedre med en blodprøve vil jeg tro :)
Lykke til i morgen :)

Jeg er vektoperert, og blir veldig dårlig om jeg får sukker rett i tarmen uten å ha mat der først, og det sukkeret jeg da evt skulle ha drukket kommer rett ut igjen, og jeg vil ikke ta det opp å få noe resultat.

Back
Topp