Langpannekake oppskrifter..? (enkle..?)

barehege

Forumet er livet
Ahh.. Nå har jeg satt en brød-deig, og tenkte også å få bakt noen kaker i dag, som jeg kan legge i fryseren.. er så greit å ha noe på lur når vi får besøk.. Men føler meg helt tom i hue i dag.. hehe.. (som alltid..[:D]) Så lurte på om noen hadde noen enkle langpanne-kake-oppskrifter...? Sjokolade, eplekake (ikke krydderkake.. [:D]) .. eller noe spennende greier..? ;) Alle oppskrifter tas imot med takk!!! [;)]

hmm... har du en freiepakke?? oppsriften står som oftest på den bakekakaoen!

Ikke noe egg i oppskrifta?? Høres enkel og grei ut.. Den skal jeg prøve.. [;)]

ska sei for ei flink husmor du har blitt!!!
godt koneemne!! [:D][:D][:D]

ORIGINAL: Elise Mor

ska sei for ei flink husmor du har blitt!!!
godt koneemne!! [:D][:D][:D]

Oki.. Har ikke fått tid til å prøve den i dag.. men i morgen skal det bakes!! Men har jo:
  •  bakt 3 brød og 24 rundstykker
  •  vaska og hengt opp 2 klesmaskiner
  •  lagt sammen og lagt på pass 2 klesmaskiner
  •  kasta søppel (papp og kartong i kontainere..)
  •  handla..[;)]

Syns jeg har vært ganske flink egentlig.. Og så har jeg jo tøyd Leah sine føtter to ganger i dag, samboer tok siste tøyinga i kveld før ho la seg.. (det er IKKE NOE GØY!!! Bruker i allefall 30 min per gang, og ho HYLSKRIKER  innimellom.. Og da gråter jeg en skvett innimellom også..)
I morgen blir det kakebaking som står på planen!! hehe..

Og vet dere hva?!?!?!?!?!?! Samboer ga meg 3 ROSER i dag!! LANGE!!! Han ville egentlir gi meg røde, men syns dem så så stygg ut at han tok noen rosa/gule i stedet.. Hehe.. Han har i allefall tenkt skikkelig over det, da.. Så søt han er!! Sa at han syns jeg er så flink.. [:)]

åååååååååååå så SNILL!! det var VELFORTJENT!!!!! [:D][:D][:D]
kan skjønne at det ikke er noe koselig å tøye henne sånn på den måten. det er det verste som fins når barna har det vondt.

Filip har vært grinete i hele dag, og ikke vært i form i det hele tatt! Han sovnet til og med på brystet mitt for første gang på 3mnd...?!? og da måtte naboen gi han paracet. uff. jeg grein av DET lille jeg! kan ikke forestille meg hvordan det må være å tøye henne til hun griner. syns du er utrolig sterk og FLINK!!!!!
Tar av meg hatten!!!

ORIGINAL: fanitulla

12 dl mel.
9 (6) dl sukker. (jeg bruker bare 6 dl)
4 ts bakepulver.
6ts vaniljesukker.
400 g smør.
5 dl melk.
4 ss kakaopulver (bake/drikke kakao)

alt blandes godt sammen, og haes i langpanne.
stekes ca 40-50 minutter på 180 grader...

dersom variasjon kan man ta ut kakao`n og tilsette:
*epler med sukker og kanel= eplekake
*eller rasp oppi 5-6 store gullerøtter=gullerotkake...
eller begge dela...
(gøy for barna å være med å dele opp epler, raspe gullerøtter... og de smaker ikke gullerøttene i det hele tatt...)

Da står kaka i ovn.. putta i 4 egg, jeg.. (så jeg lagde eggedosis førsf før jeg tok oppi resten.. [:)]) Og med eple, sukker og kanel.. håper den blir god!!! [:D]

Heiser opp denne, jeg.. Oppskrifta til fanitulla er utrolig god!!! Lagde sjokoladekake i dag som ble helt perfekt!!! Helt til jeg klarte å ødelegge den helt.. [&:] :

jaja.. like god, da.... [8|]

Ingen kommentar... hehe.. Ikke alltid like smart a vettu.. Fikk snudd den ut av forma, og skulle snu den tilbake.. hehe.. Men da er det ikke så smart å snu den tilbake med kun ei hånd under... [:'(] hehe..

hehe, lærte meg en gang at nå heter det brytekake, og da må du lage varm sjokolade saus, ringe ei veninde, oxo må dere sitte med beina godt oppi soffaen med kaka og sjokoladesausen mellom dere, bryke av biter av kaka og dyppe den i saus. nam nam...

det kalles oxo trøstekake, sladdrekake, sippekake, osv.

har mista'n mange ganger ser du, måtte jo finne på noe lurt da[;)]

Hehe.. Tror i allefall ikke "bursdagskake" er riktig navn.. Men hadde tenkt å bake å legge i fryseren.. så kjekt når man får besøk.. Men er jo noen biter det går an å fryse da.. Så blir det dessert på meg og sambo i dag.. ;)

Jeg bruker pakken med ferdig sjokoladekake fra Mølleren og så tar jeg litt egg og melk i. Den er kjempe lett å lage og veldig god på smak.

Back
Topp