Langhåret katt

Frøken S

Elsker forumet
Den ene katta mi er langhåret, og av og til har den mye, la meg kalle en spade for en spade, bæsj (..) som sitter fast i pelsen baki der! Er det vanlig at langhårete katter har det sånn, eller er det bare min? Jeg har ikke kattedo lenger, de gjør fra seg ute.

Vil tro det er vanlig ja,mamma sin er også sånn..
Men det er jo ikke så rart siden de har mer hår der..

Pusen min er veldig langhåra, og har hatt litt igjen der bak et par ganger.
Men nå er det kanskje snart et år siden sist. [;)]

Nei, det er jo fullstendig logisk, bare ekkelt, siden det lukter så fælt. Det er bare det at det plutselig så har den kjeempemye der! Går liksom fra å ikke ha noe, til kjempemye :p vurderte å stusse pelsen litt, men kanskje det ikke er så kurant? Hva gjorde din mor?

Det er jo egentlig bare å dusje han, det tar jo ikke så lang tid. Men han haaater å dusje :p

ORIGINAL: Frøken S

Nei, det er jo fullstendig logisk, bare ekkelt, siden det lukter så fælt. Det er bare det at det plutselig så har den kjeempemye der! Går liksom fra å ikke ha noe, til kjempemye :p vurderte å stusse pelsen litt, men kanskje det ikke er så kurant? Hva gjorde din mor?

Det er jo egentlig bare å dusje han, det tar jo ikke så lang tid. Men han haaater å dusje :p

Hun vasker katten..hehhe..men det er jo slitsomt i lengden om det er sånn hvergang..
Jeg hadde nok klippet katten litt i rumpa[8D][:)]

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Hun vasker katten..hehhe..men det er jo slitsomt i lengden om det er sånn hvergang..

Har ikke merka meg hvor ofte det skjer, men kanskje èn gang hver andre måned ca. Så det er ikke kjempeplagsomt[:)] Kanskje jeg skal svinge saksa litt baki der da! Det vokser jo uansett ut igjen[:)]

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Har ikke merka meg hvor ofte det skjer, men kanskje èn gang hver andre måned ca. Så det er ikke kjempeplagsomt[:)] Kanskje jeg skal svinge saksa litt baki der da! Det vokser jo uansett ut igjen[:)]

Ikke sant...=)

Er katten din litt tjukk??

De blir gjerne litt tjukkere om vinteren, i hvertfall blir mine det. Katter er renslige dyr, men vist magen blir litt for stor så kan de få vanskeligheter med å vaske seg bak.

Her må vi begynne å blande i litt slankefôr for at de skal holde vekta til våren kommer og de blir mer aktive igje.[:)]

ORIGINAL: Mesaana

Er katten din litt tjukk??

De blir gjerne litt tjukkere om vinteren, i hvertfall blir mine det. Katter er renslige dyr, men vist magen blir litt for stor så kan de få vanskeligheter med å vaske seg bak.

Her må vi begynne å blande i litt slankefôr for at de skal holde vekta til våren kommer og de blir mer aktive igje.[:)]

Nja, han er ikke helt blubbe, men han er ikke helt beinrangel eller! Han har veeldig mye pels da, og den blir sikkert tjukkere om vinteren. Tror kanskje begge kattene har godt av litt slankefor, de spiser alt de kommer over :p Hvilken type kjøper du?

Vi har langhåra katte og vi har ikke det problemet..
Heldigvis[;)] 
Du kan jo evt prøve å klippe katta bak i stumpen da[;)]

vår er veldig langhåret men hun har aldri bæsj i pelsen sin[:)]

Katta vår er forresten kastrert, og bruker for som er for kastrete katter så de ikke legger på seg[;)]

ORIGINAL: ThereseTherese

Katta vår er forresten kastrert, og bruker for som er for kastrete katter så de ikke legger på seg[;)]

Katta mi er kastrert han og! Hadde kanskje vært en idè med sånn for [:)] Takk for tips!

klipp pelsen baki der, jeg gjør det ofte på min pus som er langhåret, kan klippe mye også for det ser ikke rart ut [:D]

Back
Topp