Langdryg blindtarmbetennelse?

Dramadama

Gift med forumet
Sitter og leser om blindtarmbetennelse, men fant ikke noe skikkelig svar på dette; Er det sånn at hvis man får det så skjer det iløpet av noen timer, eller kan det gå dager fra man kjenner det til man får skikkelig vondt?

jeg fikk smerter med engang...  men jeg tror nok det bare tar timer tror ikke du kan gå med et i flere dager. men jeg er ikke sikker assa...

Det kan utvikle seg over flere dager. Et typisk sykdomsbilde ser slik ut: til og begynne med generelle magesmerter, kvalme og oppkast, etterhrvert får man lett feber og smertene flytter seg mot høyre side. Det er vondt å bevege seg, og man er slippøm over det området som er vondt( Dvs at smertene er verre når man trykker inn og slipper).

Okei... Jeg har vondt nederst til høyre i magen nemlig, og jeg er selverklært hypokonder, så detta er alt fra kreft, til blindtarmbetennelse, til at det er noe gæernt med babyen :-S

Er ingen grunn til at jeg skal ha vondt i magen heller. Ingen som har slått eller sparka meg i magen i det siste :P

*pilutta* skrev:
Det kan utvikle seg over flere dager. Et typisk sykdomsbilde ser slik ut: til og begynne med generelle magesmerter, kvalme og oppkast, etterhrvert får man lett feber og smertene flytter seg mot høyre side. Det er vondt å bevege seg, og man er slippøm over det området som er vondt( Dvs at smertene er verre når man trykker inn og slipper).

Jeg kjenner det godt når jeg hoster, strekker meg, reiser meg opp (alt jeg gjør med magen) og når jeg trykker inn og slipper.
Haaaaff.. Tror legen er lei maset mitt ;)  Har ikke kontroll før 16.august heller.. Æsj!

Det kan være noe så ufarlig som ligamentsmerter, da. Men om du får feber og smertene ikke gir seg ville jeg fått en sjekk før den 16.

Dramadama skrev:

*pilutta* skrev:

Jeg kjenner det godt når jeg hoster, strekker meg, reiser meg opp (alt jeg gjør med magen) og når jeg trykker inn og slipper.
Haaaaff.. Tror legen er lei maset mitt ;)  Har ikke kontroll før 16.august heller.. Æsj!

sånne smerter har jeg. har hatt det i hvert svangerskap.

Det kan gå over flere dager og du kan ha moderate smerter i starten men de vil til slutt øke så du ikke er i tvil om at du må til legen..får du feber ringer du legen hvertfall, men sånne smerter er ikke unormalt i et svangerskap!

*pilutta* skrev:
Det kan være noe så ufarlig som ligamentsmerter, da. Men om du får feber og smertene ikke gir seg ville jeg fått en sjekk før den 16.

Ja, ligamentsmerter har jeg hatt, og har fortsatt. Men de sitter litt lenger ned igjen. Er flere ganger jeg har reist meg kjapt og bare rast ned i sofaen igjen pga det er så vondt. Men det varer bare en pitteliten stund.

Dette jeg har nå er konstant. Men det er ikke så sterkt enda at jeg tør ringe legen :P

Men jeg får se det ann, og heller ringe om det blir ille.

Takk for svar alle sammen :)

Back
Topp