Lang VS kort regime

Jeg hadde kort protokoll pga av "et snev av" pco. Ved kort protokoll er sjansen for overstimulering mindre fikk jeg beskjed om, og overstimulering er vanligere hos de med pco enn de uten. (Men ble litt overstimuert allikevel).
Samme beskjed har jeg fått, kort regime pga lett pco. Går offentlig :) blir spennende å se i oktober hvordan kroppen responderer. Har du vært igjennom et forsøk? :)

Samme beskjed har jeg fått, kort regime pga lett pco. Går offentlig :) blir spennende å se i oktober hvordan kroppen responderer. Har du vært igjennom et forsøk? :)
Jeg hadde ett forsøk i fjor, og ble gravid ;) Datteren vår ble født i november :) Nå skal vi i gang med andre fryseforsøk ( første ble avbrutt) ;)

Jeg hadde ett forsøk i fjor, og ble gravid ;) Datteren vår ble født i november :) Nå skal vi i gang med andre fryseforsøk ( første ble avbrutt) ;)
Så godt å høre! Masse lykke til med nytt forsøk :D kan jeg spørre hvor gammel du er?

Og kort regime da?

Kort regime starter på ca dag 1/3 isyklusen din ved mens. Man starter stimulering da. Så etter noen dager rundt 5.dag, tror jeg, begynner man i tillegg til stimulering å ta noe som hindrer eggløsning, f. Eks orgalutran. Den sprøyta tar kan i tillegg helt frem til eggløsningsprøyten skal settes. Det kalles kort regime da man slipper nedreguleringstiden som man har ved langt regime.

Har inntrykk av at kort gjøres mere privat enn offentlig.

Uansett kort vs langt regime:det viktigste er at man får god kvalitet på egga, ikke hvor langt regimet er. For noen vil kort fungere bedre enn andre og omvendt mht kvalitet på egg og evt mengde.

Har inntrykk etter å ha lest en del på forum at de med pco(s) blir satt på kort regime

Har lest en del og forstått det slik at offentlig bruker de ofte langt regime for å lettere kontrollere hvilke dager ting skjer slik at det passer inn i kalenderen hos dem. Langt regime brukes også hos de som har få egg. Mens privat helst bruker kort regime slik at det tilpasses din syklus, og når man har et godt egglager.

Endometriose er også en i indikasjon. Der kan man ha gode lagre av egg:-)

Jeg har ingen kjente problemer og har prøvd både kort og lang protokoll, både offentlig og privat. Det har gitt omtrent samme resultat. Både privat og offentlig sier de at det er umulig å si på forhånd hva som fungerer, det er bare at vi er så forskjellige. Men at de til jenter (uten konkrete problemer) i gjennomsnittlig alder pleier prøve med kort protokoll først, til voksnere damer er det visst vanlig å gå rett på lang protokoll.

er det noen som har vært igjennom pgd da? med kort eller lang protokoll?

Back
Topp