Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har egentlig ikke mulighet til det. Har vært permittert så lenge fra jobb pga corona. Har dessverre ikke fått noe i fra nav.... har heldigvis fått meg ny jobb, men venter på første lønning den 15... før det har jeg ikke mulighet til å betale selvHar du mulighet for å gå privat? Jeg hadde nok ikke klart å vente så lenge. Er det offentlig tar det nok alltid lengre tid.
Kan du ringe der du har fått time og be om en tidligere time, si du har sterke smerter. håper alt er braJeg ble på mandag (22.06) henvist til tidlig ultralyd. I dag fikk jeg timen.. 07.07 synes det er lenge å vente når jeg har veldig sterke smerter... jeg er 6+3 i dag... hvor lenge har dere måttet vente?
Hvis du har sterke smerter ringer du lege eller legevakt. Det bør følges opp snarlig. Får du spørsmål om hvor vondt det gjør, mal på, ikke si at det sikkert kan vente litt. Jeg vil ikke skremme deg, men sterke smerter kan være graviditet utenfor livmor og må følges opp i løpet av kort tid.Jeg ble på mandag (22.06) henvist til tidlig ultralyd. I dag fikk jeg timen.. 07.07 synes det er lenge å vente når jeg har veldig sterke smerter... jeg er 6+3 i dag... hvor lenge har dere måttet vente?
Ja, vi er ganske sikre på at det ikke er det. Vi kunne se at noe etablerte seg i livmoren på ultralyden hos fastlegen! Men kunne ikke se at hjertet slo enda.(gammel maskin) HCG er veldig høy og stiger jevntHvis du har sterke smerter ringer du lege eller legevakt. Det bør følges opp snarlig. Får du spørsmål om hvor vondt det gjør, mal på, ikke si at det sikkert kan vente litt. Jeg vil ikke skremme deg, men sterke smerter kan være graviditet utenfor livmor og må følges opp i løpet av kort tid.
Du har fått time 15 dager etter at du ble henvist? Tror det er relativt kjapt dessverre dersom sykehuset er av en noenlunde størrelse.Jeg ble på mandag (22.06) henvist til tidlig ultralyd. I dag fikk jeg timen.. 07.07 synes det er lenge å vente når jeg har veldig sterke smerter... jeg er 6+3 i dag... hvor lenge har dere måttet vente?
Aha, ja da er det nok ikke det, heldigvis. Jeg hadde også mye vondt i mage/lår i første trimester i forrige svangerskap. Var som å ha mensen (og den var ganske fæl), brukte ofte å ligge på magen med en pute som "trykket" tilbake.Ja, vi er ganske sikre på at det ikke er det. Vi kunne se at noe etablerte seg i livmoren på ultralyden hos fastlegen! Men kunne ikke se at hjertet slo enda.(gammel maskin) HCG er veldig høy og stiger jevnt
Er ikke sikkert det er noe farlig, kan være voksesmerter, men ikke sikker jeg har endometriose, så vet ikke om det har noe med saken å gjøre
Smertene sitter på venstre side, like ved eggstokk tror jeg. Smertene føles som veldig sterke mens/EL- smerter... og noen ganger har jeg problemer med å gå. Det gjør veldig vondt hvis jeg tar lange skritt slik av venstre bein kommer langt bak. Smertene har vart siden jeg forventet mens... Er også plaget med kramper innimellom. Jeg har endometriose, så jeg er vant med sterke smerter, men likevel synes jeg det her gjør veldig vondt men kan jo være at det er luft. Vi er sikre på at det ikke er utenfor livmor i hvertfallHvor lenge har smertene vart, og hvor sitter de?
Da jeg var gravid med førstemann så fikk jeg plutselig skikkelig intense smerter, de var liksom i hele magen og det var så vondt at jeg ikke klarte å gå, lå i fosterstilling og svettet og grein, akkurat som at noe knyttet seg i magen på meg. Ringte legevakt for var jo sikker på at noe var alvorlig galt, hadde hatt det noen dager og det hadde bare blitt verre og verre og så den kvelden var det helt uutholdelig.
Fikk snakket med en sykepleier som nettopp var tilbake fra permisjon og hun hadde faktisk hatt det likt i sitt svangerskap, og det var luftsmerter pga tarmene flyttet på seg for å gi plass til livmoren. Var mye plaget med det i første trimester, men hjalp å ta samarin og det var forebyggende å ta en sånn minifompiøle før de største måltidene.
Drakk også biola og det hjalp og litt følte jeg.
Men når det var veldig ille var det kun samarin som hjalp.
Hadde aldri trodd at luft kunne være så vondt
Smertene sitter på venstre side, like ved eggstokk tror jeg. Smertene føles som veldig sterke mens/EL- smerter... og noen ganger har jeg problemer med å gå. Det gjør veldig vondt hvis jeg tar lange skritt slik av venstre bein kommer langt bak. Smertene har vart siden jeg forventet mens... Er også plaget med kramper innimellom. Jeg har endometriose, så jeg er vant med sterke smerter, men likevel synes jeg det her gjør veldig vondt men kan jo være at det er luft. Vi er sikre på at det ikke er utenfor livmor i hvertfall
Ja, det kan være cyste! Har hatt det tidligere, men synes det kjennes annerledes ut nå.Bra dere er sikre på at det ikke er utenfor livmor
Men kan det være en cyste kanskje? Jeg har hatt det før og var veldig vondt når den sprakk, og det er jo ofte det de gjør og er vanligvis helt ufarlige. Men de har kanskje sjekket eggstokkene? Kan jo være eggposer også, har hørt det er noen som har hatt store eggposer i eggstokkene tidlig i svangerskapet og har hatt veldig vondt og vært øm i magen, men det har gått seg til av seg selv etterhvert
Håper ihvertfall at de kan gi deg time litt tidligere hvis du fortsatt har veldig vondt på mandag, og at de finner ut av hvorfor du har vondt