Lang ventetid på St.Olavs for tiden?

Holder på med forsøk der nå ;) Vet de har stengt i hele juli... Vet ikke om det er fult... :P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi kom på forsamtale 2,5 mnd etter søknaden ble sendt, men evt forsøk måtte vente til september pga sommerferie osv. Nå ble det ingen forsøk på oss pga vekta mi. Men ellers er det visst ikke så veldig lang ventetid, om man ser bort fra at sommerferien havner oppi alt nå

Sent from my iPhone using BV Forum

Måtte dere på forsamtale først? Vi er ferdig utredet etter blodprøver i følge gyn, må man likevel på samtale ?

Forsamtale er liksom den første samtalen med Fertilitets klinikken. Fikk en gu, snakket sammen med legen, fortalte om oss, hvor lenge vi hadde prøvd osv. Man må levere nye blodprøver og sædprøve før man får time, selv om gynekologen nettopp har tatt samme prøvene, før søknaden til fertilitets klinikken blir sent. Så man starter på en måte på nytt igjen når man kommer dit.
Man diskuterer også hvilke løsninger som er best for oss. For noen er det jo prøverør, for andre er det inseminering osv.

Vi hadde ikke forsamtale på klinikken, husker ikke om vi fikk tilbud om det heller..? Vi hadde forsamtalen hos gyn på lokalsykehuset før vi ble henvist videre til st.Olavs. Da møtte vi opp for blodprøver og spermprøver. Siden har det gått sin gang :p

Så det er i grunn ikke vits at jeg tar de blodprøvene nå neste syklus? Og levere sædprøven, som vi skal kjøre 3 timer for å levere? Fikk beskjed av gyn å ta den på St Olavs

Samboeren min leverte sædprøve og vi begge tok blodprøver(på lokalsykehus) ca 1-2mnd før første konsultasjon. Da vi kom til føste time (St.Olavs) Ble det gjort undersøkelse av meg, og samboeren min måtte uforberedt inn å levere ny sædprøve
:gen014. Dette er 3 mnd siden. Vi må fortsatt vente 2 mnd til før neste time. Så lang ventetid er det der nå!

Det er veldig stor vits i å ta prøver nå. Jeg var heldig og fikk tatt prøvene på første syklus etter at jeg mottok papirene i posten, og derfor fikk vi komme inn så fort. De vil helst ha flere prøver av mannen da de sammenligner kvaliteten på spermien.
:)

Lykke til:)

Tusen takk for svar! Vi har ikke fått rekvisasjon av blodprøver av mannen? Gynekologen sendte bare til meg. What, vente 5 mnd dere da ?! :( 2 mnd til neste time, mener du da første forsøk? Eller enda mere samtale?

2 mnd til å vente på neste time ja. da skal vi bestemme om jeg må operere bort min andre eggleder eller om vi skal sette i gang med prøvrørsbehandling. Slik jeg forstod det da vi var der.
Har tidligere hatt svangerskap utenfor livmor og fjernet ene eggleder da. Hadde mye sammenvoksinger og tett eggleder da. Så utifra min sykdomshistorie ble jo også utredningsperioden kortere.
Vil tro at det hadde tatt enda lengre tid hvis jeg ikke hadde hatt mye undersøkelser fra før.

IVF, ICSI OG TESA (Utenfor Trondheim):

Henvisning fra andre sykehus/avtalespesialister behandles av lege innen 4 uker.
Ved godkjent søknad får paret brev med innkalling til behandling innen 2-3 uker.
Gjør oppmerksom på at det kan ta litt tid før paret er i gang med behandling, da det skal stemme med kvinnens menstruasjonssyklus.

Da stemmer hvertfall ikke det de sier på hjemmesiden? :-)
Om man blir henvist før de har sommerstengt, gjelder det fra brevets dato det ble sendt eller ?

Huff! Vært gjennom en del du da skjønner jeg :(

Ikke alltid det stemmer det de sier vil jeg tro :angry1
Jeg måtte egentlig vente i minst 1 år på å få komme inn til første konsultasjon. Da jeg leste litt på nettet ble jeg oppmerksom på at jeg har rett til å velge selv hvilket sykehus jeg vil behandles på. Da valgte jeg St.Olavs da det skulle være mindre ventetid der.
Fikk blodprøvepapirene i posten ca 2uker senere :) (var da to dager før mens) Fikk tatt de prøvene kjapt, og fikk en uke etter det innkalling til samtale/konsultasjon som da var 1 mnd senere.
Begynte hele denne prosessen i november/desember. Men uansett så slapp vi å vente minst 1 år på første samtale :)
Ja, har vært gjennom litt. Det er ca 99% sjanse for at jeg aldri blir gravid på egenhånd slik det er nå:(. Og før vi starter prosessen med prøverørsbehandling er jeg fullt klar over at det er store muligheter for at dette ikke skal lykkes. Men jeg har trua på at dette skal gå:)
Men krysser fingrenexsmile9

Vært prøvere lenge dere da??

IVF, ICSI OG TESA (Utenfor Trondheim):

Henvisning fra andre sykehus/avtalespesialister behandles av lege innen 4 uker.
Ved godkjent søknad får paret brev med innkalling til behandling innen 2-3 uker.
Gjør oppmerksom på at det kan ta litt tid før paret er i gang med behandling, da det skal stemme med kvinnens menstruasjonssyklus.

Da stemmer hvertfall ikke det de sier på hjemmesiden? :)
Om man blir henvist før de har sommerstengt, gjelder det fra brevets dato det ble sendt eller ?

Huff! Vært gjennom en del du da skjønner jeg :(

Dere vil helt sikkert få brev om innkalling fort etter dere er godkjent, og har tatt blodprøver. Men timen på brevet kan være langt fram i tid.

Huff!! Krysser alle fingrer og tær for deg!!! Det SKAL gå!! :) Viktig å ha trua oppi alt dette, selv om det er nedslående noen gang! Slå tilbake :D
Gyn skulle sende blodprøve rekv på torsdag, håper den kommer på mandag - nærmer meg mens.. Om den kommer da :p

Dere vil helt sikkert få brev om innkalling fort etter dere er godkjent, og har tatt blodprøver. Men timen på brevet kan være langt fram i tid.

Vi har prøvd i 11 mnd forresten, begynte med pergo i oktober i fjor, 3 kurer men ingen klaff.
Vi har ei nydelig jente på 2 år, hun ble unnfanget på første pergo forsøk ;-) trodde det ville bli sånn denne gangen også, men den gang ei.

Best å få pairene før mens da:) Så går det fortere.
Har lest mye om pergo, og tenkte i starten å høre med fastlege om dette var noe for meg. Men vi ble enige om å sende henvisning til sykehus med en gang, da dette kan ta lang tid (og jeg blir jo ikke yngre med åra heller)! hehe:)
Men hvordan fungerer egentli pergo da?

Jaaa har jeg ikke fått de innen tirsdag må jeg purre på. Pergo fremkaller eggløsning, jeg kjente veldig godt eggløsnings smerter + slim med pergo. Tok også tempen, og i følge den hadde jeg eggløsning. Meeen ble ingen graviditet heller så, tok ingen blodprøver for å bekrefte og heller ingen UL fikk jeg. Det burde jeg fått for jeg ble Overstimulert av siste doble kuren :oops:

Åja. Jeg har eggløsning og mens hver måned. Har ikke brukt eggløsningstester eller tatt temp. Men kjenner det i magen og det er rikelig med eggløsningsslim i 2-3 dager før det gir seg. Og nøyaktig 17 dager etter kommer mens. Så har jo ikke problemer med eggløsningen. Men noe annet rart har bestemt seg for ikke å fungere. ;-)
Men har du gått på 3 slike kurer nå? Huff.. skjønner godt nederlaget etter hver negativ test! :-/ håper det ordner seg for dere etterhvert:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Rar denne kroppen altså! :schocked028 Det mest naturlige verden skal være så vanskelig! Hehe!
Ja gått på 3 kurer, annenhver mnd... Så har gått ett halvår på det også, surt men gyn mente det ville fungere for meg da det har gjort det før. Mannen skal sjekke seg igjen nå også da, men vet jo aldri - selv om prøven var fin i 2010 :-) Denne mnd er uten pergo, og da har jeg verken kjent eggløsnings smerter eller noe tegn på slim :-/

Ja, rare greier :-)
Men nå som dere blir henvist til sykehus for utredning, kanskje kroppen slapper mere av og det plutselig klaffer da;-)
Har lest om mange som blir gravide når de liksom slutter å stresse med prøving;-)
Hos meg er ikke det tilfelle da.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp