Lang vei til sykehus

synmik89

Forelsket i forumet
Er det flere her som har lang vei til sykehus/fødestua? Fra der vi bor til sykehuset er det litt over 3 timer. Det er for å si det sånn en lang kjøretur med veer [emoji14] snakker av erfaring da jeg fødte på samme sykehus sist. Men siden jordmor også sier at det kan gå fortere med fødsel nr 2 vurderer jeg og dra dit i forkant av termin hvis ikke det har skjedd noe tidligere. Andre her som vurderer det samme eller er det sånn "vi tar sjansen" [emoji14]

Er ikke i samme båt å nå vet ikke jeg hvor du bor men ville bare si at jeg synes det er riv ruskende galt at noen skal måtte ha hele 3 timer til nærmeste sykehus/fødestue i Norge i 2017.. Altfor mye nedsparinger på ting som er aller høyst nødvendig har ihvertfall jeg inntrykk av :(

Helt enig med mammapanda! Er det mulig :-( hadde jeg bodd så langt unna hadde jeg født hjemme :-P

Er ikke i samme båt å nå vet ikke jeg hvor du bor men ville bare si at jeg synes det er riv ruskende galt at noen skal måtte ha hele 3 timer til nærmeste sykehus/fødestue i Norge i 2017.. Altfor mye nedsparinger på ting som er aller høyst nødvendig har ihvertfall jeg inntrykk av :(
Hehe [emoji23] bor i finnmark. Nærmere bestemt øst finnmark. Kirkenes sykehus som nærmeste fødested ;p vi er ganske vant til slike avstander, men kjenner jo at jeg er litt mer nervøs denne gangen enn forrige gang. Vinterføre og alt tatt i betraktning. [emoji1]

To timer her. Har hatt to raske fødsler og må kjøre til sykehuset i ambulanse om ikke det blir igangsatt [emoji3] vi blir hjemme til noe skjer eller jeg av andre grunner må inn på sykehuset. Orker ikke tanken på å gå der i dagesvis å bare vente. Har fått beskjed om at de ikke kommer til å starte fødselen før jeg er på overtid så lenge babyen har det bra i magen... Da er det bedre å føde i ambulansen for min del...

Er det nå jeg er ekkel.... har 7 minutters kjøring.
Men enig med flere over her, helt horribelt at man skal måtte kjøre en så drøy og lang strekning for å komme til sykehus. Max 1 time eller noe skulle vært lov.

Back
Topp