Lang sykehusvei!

Mammatiltogutter987

Glad i forumet
Julegavene 2019
❤️Mailykke 2022❤️
Det tar ca. 3,5 timer fra oss og til sykehuset. Har hele tiden tenkt å gå hjemme til noe skjer og så bli sendt med ambulanse til sykehuset. Som de fleste andre også gjør her. Men nå har svigermor og moren hennes begynt å mase fryktelig om at de syns ikke jeg bør være hjemme lenger, mener jeg skal reise til byen og bo på sykehushotellet. Jeg tror det blir fryktelig kjedelig å gå der å vente på at noe skal skje, myyyye bedre å være hjemme. Dyrt blir det også, og man vet jo aldri hvor lenge vi må være der. Mamma hadde 3 normalt lange fødsler så regner med at jeg også kommer til å ha det. Hva hadde dere gjort? syns dere det er uforsvarlig å gå hjemme? 

Jeg hadde nok blitt hjemme. Det er bedre å slappe av der og som regel varer en fødsel lenger enn 3.5 time. Ved krise har de vel helikopter.

Det må jo bli sånn du føler er best for deg!! baby kommer ut uansett den, enten i sykebilen eller hjemme eller på sykehuset...så hvis ikke det er noen grunn for at ting skal gå veeeeldig fort, eller noen komplikasjoner av noe slag, så kan du vel bare slappe av og kose deg hjemme så lenge du kan?? Hadde jeg gjort hvertfall:)

Vanskelig å svare på, klarer ikke å forestille meg helt hvordan du har det, for jeg hadde nok villet bodd nærmere sykehuset den siste tiden, selv om jeg gikk to uker over med førstemann.
Men som du sier, moren din hadde lange fødsler og du er førstegangs.
Er det vanlig at gravide blir fraktet med ambulanse da, er den tilgjengelig til enhver tid, slik at du slipper å vente på den når fødselen begynner?
Hva har lege og jm anbefalt?
Uansett er det et vanskelig valg, men du er jo nærme, så lykke til!!

Tror nok jeg hadde blitt hjemme. Det er jo ikke noe som tilsier at det skal gå så fort. Kan jo evt snakke med jordmor om det, høre hva hun sier. Også når fødselen starter så er det greit å heller dra med engang da..

Min første fødsel tok 28,5 time fra første rie, så jeg hadde jo hatt god nok tid iallefall... [8D]

jeg tror ikke jeg hadde orket å gjøre det for å bo på sykehushotel.. man føler seg mer rolig og avslappet hjemme og alt av krefter trengs til fødsel :) jeg bor selv 2,5 time fra sykehuset og jeg sitter å tenker på akkurat det samme.. men nå har jeg pappan min i byen som såååå gjerne vil at jeg skal komme dit å vente.. han ringer meg hver time å spør hvordan det går og er såå bekymret.. Så nå sitter jeg å tenker :P

Håper du finner ut hva som er det rette for deg :)

Ser du bor på Hamarøy [:)]
Jeg hadde blitt hjemme [:)] Skulle det bli krise blir du jo henta i helikopter [:)]

Jeg bor 2 timer unna sykehuset. Hadde rask fødsel sist, men vurderer ikke engan å reise før. Sprø nok av å gå hjemme å vente[:D] Ambulansen får heller speede på når den tid kommer.

Jeg har også 3,5 timer til sykehuset, eller det kan ta lengre tid dersom været over fjellet er stygt. Her syns egentlig kommunelege 1 at alle gravide skal flytte til Kirkenes i uke 38, men jeg blånekter.
I verste fall blir en da gående på sykehuset i en måned, far kan jo ikke ta fri så lenge og vente sammen med meg og det hele kan jo ende med at han heller ikke rekker fødselen.

Jeg tenker som så at kvinner har fødd her før, dersom det haster har vi ambulansefly og viss været er dårlig hentes man med helikopter. Ulempen er at vi ikke har jordmor her da, men tror nok det skal gå bra uansett.

Mulig jeg velger å bli i kknes etter evt overtidsvurdering, men det får vi se om det blir aktuellt.

Så jeg hadde valgt å bli hjemme så lenge det føles trygt!

ORIGINAL: Lisbetgr

Det tar ca. 3,5 timer fra oss og til sykehuset. Har hele tiden tenkt å gå hjemme til noe skjer og så bli sendt med ambulanse til sykehuset. Som de fleste andre også gjør her. Men nå har svigermor og moren hennes begynt å mase fryktelig om at de syns ikke jeg bør være hjemme lenger, mener jeg skal reise til byen og bo på sykehushotellet. Jeg tror det blir fryktelig kjedelig å gå der å vente på at noe skal skje, myyyye bedre å være hjemme. Dyrt blir det også, og man vet jo aldri hvor lenge vi må være der. Mamma hadde 3 normalt lange fødsler så regner med at jeg også kommer til å ha det. Hva hadde dere gjort? syns dere det er uforsvarlig å gå hjemme? 

da er vi i samme båt du.............men jeg skal reis til mamman min jeg da......svigermora mi mase å ska få meg inn itil byen da...jada,men har da 2 uka i gjenn da.menmå få pakka å årna jenta mi å sende hu til min far

ORIGINAL: Pocha

Jeg hadde nok blitt hjemme. Det er bedre å slappe av der og som regel varer en fødsel lenger enn 3.5 time. Ved krise har de vel helikopter.

sign

Jeg synes overhodet ikke at det er uforsvarlig å gå hjemme.

Tenk, det er jo utrolig viktig å være uthvilt før fødselen, også er jeg HELT sikker på at de som jobber i ambulansen der oppe har tatt imot noen babyer før, og er vant til å kjøre fødende til sykehuset.

De er sikkert kurset ekstra i det å ta imot barn, fordi dere har så lang vei til sykehuset[:)]

lykke til med valget[;)]

Back
Topp