Lang permisjon/utsatt barnehagestart

Sommersol20

Betatt av forumet
Er det flere som planlegger lang permisjon? Vi tenker barnehagestart i september 2026, det vil si at det blir en del ulønnet permisjon.
 
Er det flere som planlegger lang permisjon? Vi tenker barnehagestart i september 2026, det vil si at det blir en del ulønnet permisjon.
Ikke veldig utsatt, men vi tenker at jeg skal være hjemme bortimot ett år før mannen tar sin permisjon. Da får jeg holde på litt lenger med tilvenning til fast føde, som jeg digger og mannen ikke er så fan av. Hvis mannen trives i denne permisjonen, kan det være han jobber helgene sine og får forlenget permisjonen sin litt på den måten. Jeg tenker 3-4 uker ulønnet permisjon i juli 2025 på meg selv, 1 uke avspasering og 1 uke med kompensasjonsdager i 2025, ca. 8 uker ferie i 2025 og 1 uke på starten av året 2026,

Så håper jeg å få overført fire ekstra feriedager til neste år, utover de 14 jeg uansett får lov å overføre.

Hvis vi gjør det slik, uten at mannen jobber mens han har permisjon, vil ungen starte i barnehage med rolig tilvenning i april 2026, og oppstart i mai, så tar vi felles ferie i 3 uker i juli 2026. Da blir det to rolige mnd i mai og juni, og tilbake i august etter ferie.
 
Har ikke rett på plass før august og det er veldig vanskelig å få bhg her vi bor, så ja, vi går for ulønna! Er heldige og har muligheten til det.
 
Ja.. Vår kommer i februar 25, så er litt spent på hvordan vi skal gjøre det. Regner med det blir 80% permisjon, etter den så bruker jeg sommerferie for 2 år = 10 uker. I tillegg så har mannen min en veldig fleksibel jobb, så jeg tror det skal løse seg. Har ikke råd til å ha masse ulønnet permisjon i tillegg til 80% utbetaling så lenge. Det må bare løse seg på et vis:dummy:
 
Vi skal snakke med barnehagen om hun tror det blir mulighet for oppstart i januar/februar i bhg. Hvis så, så satser vi på 100% også får vi bare ta ulønnet permisjon hvis det ikke går.

Hvis sjansen er liten for oppstart barnehage i februar, så går vi nok for 80% for å kunne forlenge permisjonstiden med det.
 
Alle her er hjemme til ca 2 år, så nr 3 begynner i bhg august 2025, og bønna i magen begynner februar 2027
 
Er det flere som planlegger lang permisjon? Vi tenker barnehagestart i september 2026, det vil si at det blir en del ulønnet permisjon.
Jepp, vi planlegger permisjon/ulønnet permisjon med evt ispedd litt pass av bestemor og så oppstart august 2026. Regner med jeg tar ca et år (lønnet og ulønnet) før mannen tar over med sin lønnede permisjon. Gjorde ca. likt for førstemann født januar 2022. Det blir jo en kostnad økonomisk, men syntes det var veldig trygt å få være hjemme så lenge og at hun var såpass stor da hun begynte i bhg. Det er lenge ulønnet, men også veldig fint at de kan å gå og kommunisere en del når de begynner i bhg. :)
 
Vi har bhage plass august 26, så blir ulønnet her og. Jeg går sikkert hjemme i et godt år + før mannen overtar. Jeg har mye ferie og timer som jeg skal spe på med for å forlenge permisjonen. Hos oss går det fint, og ser frem til en lang permisjon etterhvert :happy:
 
Jeg er lærer og kan velge veldig fleksibelt hvor mye jeg vil jobbe, gitt at det går opp med fag. Jeg og mannen Jobbet 50% hver i 7 mnd. Sist, der var fantastisk foreg, ikke like ideelt for ham. Får se hva vi gjør nå, mulig jeg starter med 25-30% i august 25 og får litt hjelp av bestemor for å kunne forlenge noe. Men noe ulønnet har vi lagt inn i beregningene :)
 
Back
Topp