Lang latensfase eller maserier?

Hjertetmitt’14’17

Flørter med forumet
Igår hadde jeg rier/kynnere i 12 timer. Ca halvveis økte de i styrke. Varighet mellom 45 sek-70 sek. Uregelmessige, også uregelmessighet i intensiteten. De kraftigste sitter som et belte rundt mage/rygg og presser nedover. Kjenner trykk over symfysen og i underlivet samtidig. Da brenner det i rygg og mage, som menssmerter. De mildeste er kun at magen blir stram - ingen smerter - men magen blir veldig stram så de virker kraftige. Dette varte fra ca kl. 17-05. Jeg sovnet fra det, men ble vekket til stadighet av de vondeste. Inatt fikk kom det endel slim når jeg tørket meg etter toalettbesøk, og idag tidlig lå det 2 klumper med gul-hvitt slim i do. Tenker selv det kan være deler av slimproppen.

Idag kun milde kynnere men siste halvtimen har det tatt seg opp igjen. Ikke like intense som igår, men kjenner det i ryggen igjen som menssmerter samtidig med at magen blir stram. Virker som om det tar seg opp igjen ved hvile. Det begynte etter at jeg hadde sovet en time (pga lite søvn inatt var jeg helt utslitt idag tidlig). Nå sitter jeg og ser en film, og har disse takene uregelmessig men jevnt og trutt.

Kan dette være langvarig latensfase eller bare maserier? Eller bare kynnere? Det stopper jo opp.. Jeg er 36+4 men ble strippet 2 ganger uken som var fordi legen ønsker å igangsette fødselen til uken. Etter 1. Stripping hadde jeg gått fra 1-2 cm men var ikke moden.

Jeg blir bare glad av disse smertene da jeg håper det er tegn på modning. Selv om det er litt slitsomt at det vekker meg på natten for så å gå over igjen. Skulle aller helst ha gått i spontant fødsel selv uten igangsettelse :)

Baby er aktiv utenom disse takene så jeg føler hun har det godt inni der.

Oppdatering: Jeg har ca 4 kynnere per time. Noen veldig kraftige i mage/rygg og noen bare i magen. Tar seg aldri opp så det er iallefall ikke skikkelig føde-rier. Får smøre meg med tålmodighet til igangsettingsdag, da finner jeg ut om dette har bidratt til modning eller ikke :)

Jeg har ikke erfaring med lang latensfase siden det har tatt seg opp jevnt når det har begynt hos meg. Men ønsker deg masse lykke til! Håper det begynner skikkelig ila dagen!! :) :)

Back
Topp