Lang kjøretur?

Medusa_83

Forumet er livet
Er det noen som har oppdatert informasjon ang hvor lenge en liten baby kan sitte i bilstolen nå til dags? Finner alt fra 20 min (som jeg tror er litt utdatert?) til at de kan sitte lenge så fremt de ikke er utilpass?

Vi lurer på å dra en tur til hytta i påsken, og da er det snakk om ca 3,5 timer i bil, men det blir minst en lang pause for handling og sånt... Hva tror dere? Kan vi gjøre det? Hvor ofte bør vi evt stoppe?

Med en god pause så går det helt fint tenker jeg :) Opp av stolen og få litt mat og kos.

Ikke mer enn to timer om gangen fikk jeg beskjed om av helsesøster sist, så vi har fulgt det.. Vi har familie 3 timer unna, da har vi stoppet ca halvveis og hatt en god pause da. Har fungert fint her:)

Fått beskjed av fysioterapeut på helsestasjonen at de ikke skal sitte mer enn 2 timer. Skal en lenger enn det må de opp og ha en god pause :)

3,5 time med en god pause går fint.
Prøv å legge kjøringen til sovetiden om mulig. :)

Har også fått beskjed om to timer, men dersom baby sover trenger man ikke å vekke dem opp for å la dem strekke seg. Dere kan jo forhøre dere med helsestasjonen :)

Sniker! Vi dro med baby 2 uker på 5-6 timer kjøretur. En del pauser, strekke ut i vogn og sånn så gikk der strålende :)

Takk for alle svar! Turen gikk veldig greit :) Hadde ett skikkelig stopp med mat på tur opp og ned. På tur opp hadde vi i tillegg to småstopp, siden hun var litt urolig.

Back
Topp