Lang flyreise under graviditeten!

frk.hh

Andre møte med forumet
Vi har akkurat bestilt oss tur til Australia i okt/nov og dette svangerskapet var jo ikke helt planlagt.. Jeg vil være 6 mnd ++ når vi drar og nesten 7 mnd når vi kommer tilbake igjen. Skal reise med 6 andre så kan ikke flytte reisen heller.

Noen som vet noe om regler ang dette?

Jeg har jo alltid vært plaget av mange og vonde kynnere under svangerskapene, og har vært sykemeldt nesten hele svangerskapenen pga dette... Har ikke kunne gå mer en 50 meter i sakte tempo uten å få kraftige kynnere liksom... Så ser egentlig ikke så veldig lyst på dette...

hm, vet at forskjellige fly-selskaper har forskjellige regler for flyvning med gravide.... du bør kanskje sjekke opp med selskapet/selskapene dere skal reise med og legen. det er vel forsvarlig å fly nesten helt til siste slutt - vertfall på korte distanser dersom helsetilstanden er god.

nei - det lureste er nok å diskutere det med legen.... er vel kanskje ikke så behagelig for deg dersom du mest sannsynlig får plager under svangerskapet.....

lykke til vertfall - håper du finner utav det!

ORIGINAL: mammasin

Regler ang flyreise:
Hjemreisen må finne sted senest i slutten av uke 34 for reiser utenfor europa..
Innenfor europa må hjemreise finne sted senest i slutten av uke 36, om du venter tvillinger er det uke 32.
Sånn er hvertfall reglene hos de fleste flyselskapene.. ,
Men du må jo kjenne selv om du orker å reise[:)] Kan jo fort bli en tung og vond reise..

Tusen takk for svar! Satser på det ikke er tvillinger!!! Er i uke 32 når vi skal reise hjem.

Jeg reiste til Australia da jeg var gravid sist! Var bare 2 mndr på vei da, testa noen dager før jeg reiste, så det er jo ikke helt det samme.. Men jeg må si at flyturen var et helvete, det er LANGT....... Vet ikke hvilket selskap dere skal reise med, vi fløy med Qantas og det er sykt trange fly.. Jeg hadde aldri reist så langt gravid igjen, det må jeg bare si... (Tror ikke jeg hadde orka den lange flyturen "ugravid" engang.....[:'(])
Hvis du velger å reise vil jeg absolutt anbefale deg (hvis du ikke har råd til business class) å booke seterad 1, så du får veggen foran deg og kan legge opp beina. 30 timer uten å få lagt seg ned eller strukket ut beina ordentlig er grusomt når man er gravid!
Men lykke til ihvertfall, kan jo hende du syns det går helt greit også..... :)

Back
Topp