Lang flyreise risiko

JLAC

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Jeg har bestilt tur til California i julen. Vil da være i uke 9/10. Nå angrer jeg litt, både fordi formen kanskje ikke er på topp, og fordi jeg er redd for at det skal øke risikoen for spontanabort.. Greier ikke finne noe helt klart svar på om det er risikabelt med lange flyreiser i 1. trimester, vet noen noe om dette? [emoji4]

Jeg spurte legen om flyreiser tidlig i svangerskapet gir økt risiko for spontanabort. Hun svarte det er det ikke er påvist at det gjør det. Korte innenlandsruter går helt fint, og skal man på lengre turer var det viktig å bruke flystrømper og gå mye under selve flyturen (pga litt økt risiko for blodbropp).

God tur, håper ikke formen ødelegger det for deg[emoji4]

Det er riktig som Lille_my_89 skriver, det er ikke vist at det gir økt risiko for spontanabort. Jeg reiste til Kina i mitt 1. svangerskap i uke 10 og tilbake i uke 12, brukte støttestrømper og passet på å drikke rikelig og bevege seg underveis. Deg gikk veldig fint, det er nå ei flott jente på 7 år [emoji4] Riktig at det gir litt økt risiko for blodpropp, men eller bør det gå fint. Og ha reiseforsikring i orden, sånn i tilfelle.

Det går nok fint, håper det blir en fin tur! [emoji4]

Jeg spurte legen om dette i forrige svangerskap, siden jeg var veldig beskymret for spontanabort. Men hun sa bare at det trengte jeg ikke å være redd for i det hele tatt. Bare reis og kos deg sa hun[emoji4] og det gjorde jeg. Hehe

Tror nok det skal gå bra, bare gjør som de over her sier :) God tur!

Jeg er nettopp hjemme igjen fra en lang flyreise, er 8+3 nå.
Det gikk helt fint, brukte støttestrømper og drakk mye vann slik at jeg var oppe å beveget meg ofte:) Det værste på hjemturen var vel kvalmen som kom snikende i løpet av ferieturen:-)
Spurte legen i forkant og hun sa det gikk helt fint og at ferieturen bare måtte nytes :)

Back
Topp