Lang flyreise. Erfaringer?

Bazinga92

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Reiser til USA til onsdagen, da er jeg 11+2. Kommer hjem da jeg er 12+6.
Er det noen fler som har reist til USA mens de har vært gravide? Eller en annen destinasjon med lang flyreise? På 10 timer +...
Vi var i Hellas da jeg var 5 uker, og det gikk helt fint. Men det er bare en reise på 3,5 time.
Er litt bekymret når flyreisen er så lang! Vet jeg bør bevege meg mye, drikke masse vann og bruke støttestrømper.
Men sånn utenom, har jeg grunn til å uroe meg? Har nettopp vært på ultralyd og sett en helt frisk og nydelig liten baby, så vil jo at dette skal gå bra..

Var i New York da jeg var 19 uker på vei med nr en. Det gikk forsåvidt greit det, men for meg var det ryggen som slo seg vrang, sånn ellers gikk det helt fint :)

Det vil nok gå kjempe bra :) ta med noe godt å spise til flyturen også. prøv å få til litt søvn så du får vært oppe en stund når du kommer frem (men pass på ikke å sove for lenge heller)

Takk for svar. :Heartred Er ikke så bekymret for meg selv.. Sliter med kvalme og bekkenløsning, så trur ikke turen blir kjempe smooth sånn sett. Jeg er egentlig bare redd for barnet med tanke på lufttrykk og dumme ting som blodpropp i morkaka..... Kunne ønske jeg klarte å slutte med bekymringene mine, og ikke minst Google. Blir jo gal...
Men takk for tips, og fint å høre at det har godt bra med dere... Håper det skal gå bra med lillegull også...:Heartred

Jeg fløy til usa rundt uke 20, brukte støttestrømper og hadde seng på flyet ene veien, og andre veien var jeg oppe og gikk hver time. I tillegg satt jeg en blodfortynnende sprøyte på flyplassen. Den varer i tolv timer og gjorde meg roligere mtp blodpropp.

Jeg var i USA (vestkysten, så lang flytur) mellom uke 10 og 12 i år. Flyturen gikk helt fint. Brukte støttestrømper, beveget mye på beina og var oppe og gikk litt innimellom. Passet på å drikke mye vann.

De hadde aldri sluppet gravide på fly om det var kjempefarlig, da ville man måttet fylle ut egenerklæring hver gang man fløy etter + test

Jeg var i USA (vestkysten, så lang flytur) mellom uke 10 og 12 i år. Flyturen gikk helt fint. Brukte støttestrømper, beveget mye på beina og var oppe og gikk litt innimellom. Passet på å drikke mye vann.

Skal bruke disse tipsene. Takk! :happy: Godt å se noen som fløy omtrent i de samme ukene som jeg skal fly, og at det gikk fint! :happy:

Back
Topp