Lang fødsel, erfaring? Mulig sensitivt.

lyra6

Flørter med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei,

Fikk rier på natta kl.01, varte i 27 timer med 10 min mellomrom. Var så utslitt så fikk komme inn på sjekk neste nattmorgen igjen den 5/8.
Alt bra med baby, og 1 cm åpning, noe modent (?). Hun trodde baby kom til å komme iløpet av dagen/kvelden. Etter sykehusbesøket fikk jeg paracet og fikk endelig sove 3 t hjemme, riene hadde da dabbet av. Men slimproppen kom når jeg våknet, brunlig utflod siden. Hele dagen kom riene bare en gang i timen. Kl.01 den natta begynte det igjen, samme greie, ca 10 min mellomrom vonde rier. Nå er klokka 07:30 6/8, og virker som at de dabber av igjen.
Hva i alle dager?? Er dette normalt? Skal det ta så tid fra riene begynner til man føder?
Hun ene på tlf på føden sa til meg at har jeg gått 27 t med rier er det ikke rier. Når jeg kom til sjekk noen timer senere registrerte de rier, 1-2rier på 10 min. Jeg klarer ikke flere døgn nå slik. Er det noe man kan gjøre for å få fart på riene??
Jeg er ung, frisk og slank. Er førstegangs da så vet det kan ta tid, men dette?? :arghh::arghh::arghh::arghh:
 
Uff, føler med deg:HeartredLitt sånn var min første fødsel. Gikk med vonde rier av og på i ca. to døgn før de ble til effektive åpningsrier. De var regelmessige, men ikke regelmessige nok. Sov knapt noen ting. Var inne til sjekk en gang hvor de registrerte at det var rier, men ingen åpning eller noe. Fikk ligge litt på sykehus for å se om det skjedde noe mer, men det dabbet bare av, så reiste hjem. Når jeg kom hjem begynte det på igjen.Tok enda et døgn før det ble fart på sakene. Skikkelig slitsomt! Ringte inn flere ganger fordi jeg var usikker, og de sa jeg godt kunne komme inn å få noe å sove på, men jeg orket ikke på grunn av lang reisevei. Har ingen gode tips for å få fortgang dessverre, bare medfølelse:Heartred Men om du får sove litt er det veldig bra. Og få i deg mat. Det fikk ikke jeg og ble utmattet når fødselen først startet på ordentlig.
 
Uff, føler med deg:HeartredLitt sånn var min første fødsel. Gikk med vonde rier av og på i ca. to døgn før de ble til effektive åpningsrier. De var regelmessige, men ikke regelmessige nok. Sov knapt noen ting. Var inne til sjekk en gang hvor de registrerte at det var rier, men ingen åpning eller noe. Fikk ligge litt på sykehus for å se om det skjedde noe mer, men det dabbet bare av, så reiste hjem. Når jeg kom hjem begynte det på igjen.Tok enda et døgn før det ble fart på sakene. Skikkelig slitsomt! Ringte inn flere ganger fordi jeg var usikker, og de sa jeg godt kunne komme inn å få noe å sove på, men jeg orket ikke på grunn av lang reisevei. Har ingen gode tips for å få fortgang dessverre, bare medfølelse:Heartred Men om du får sove litt er det veldig bra. Og få i deg mat. Det fikk ikke jeg og ble utmattet når fødselen først startet på ordentlig.

Heii, takk for svar:Heartred
Var vel bare det jeg trengte, noen trøstende ord. Ja, helt grusomt at det skulle bli sånn her. Vil bare de skal ta seg opp så babyen kommer nå. Men "greit" å høre at det finnes håp, at de tar seg opp til slutt:happy: Føles bare så nytteløst liksom, og at det er noe feil med meg.
Prøver å sove når det roer seg og spise. Og prøver å være positiv, det må da hjelpe:wtf:;)
 
Heii, takk for svar:Heartred
Var vel bare det jeg trengte, noen trøstende ord. Ja, helt grusomt at det skulle bli sånn her. Vil bare de skal ta seg opp så babyen kommer nå. Men "greit" å høre at det finnes håp, at de tar seg opp til slutt:happy: Føles bare så nytteløst liksom, og at det er noe feil med meg.
Prøver å sove når det roer seg og spise. Og prøver å være positiv, det må da hjelpe:wtf:;)

Det er fælt når det står på, men heldigvis varer det ikke evig. Smertene bli jo etter hvert verre, men likevel myyye bedre enn å gå sånn i timer og dager uten fremgang. Snart tar det seg nok opp skal du se:) Lykke til, om ikke lenge er babyen her:Heartred
 
Venninna mi hadde en slik latensfase! Nesten som å lese hennes opplevelse. Hun hadde regelmessige rier som startet kl 1 to netter på rad og varte hele natten/morgenen før det dabbet av igjen. De var ikke produktive rier, men ekstremt utmattende. Hun fikk etterhvert komme inn på sykehuset for medisin og hvile og fødte etter den tredje natta (hvor riene da ble effektive). Det høres veldig tungt ut å ha det slik. Du kan også ta kontakt med sykehuset og høre om de kan ha noen smertelindrende tiltak de kan hjelpe deg med. Venninna mi fikk litt diverse for å hindre at hun var helt utmattet før aktiv fødsel. Lykke til!
 
Hei,

Fikk rier på natta kl.01, varte i 27 timer med 10 min mellomrom. Var så utslitt så fikk komme inn på sjekk neste nattmorgen igjen den 5/8.
Alt bra med baby, og 1 cm åpning, noe modent (?). Hun trodde baby kom til å komme iløpet av dagen/kvelden. Etter sykehusbesøket fikk jeg paracet og fikk endelig sove 3 t hjemme, riene hadde da dabbet av. Men slimproppen kom når jeg våknet, brunlig utflod siden. Hele dagen kom riene bare en gang i timen. Kl.01 den natta begynte det igjen, samme greie, ca 10 min mellomrom vonde rier. Nå er klokka 07:30 6/8, og virker som at de dabber av igjen.
Hva i alle dager?? Er dette normalt? Skal det ta så tid fra riene begynner til man føder?
Hun ene på tlf på føden sa til meg at har jeg gått 27 t med rier er det ikke rier. Når jeg kom til sjekk noen timer senere registrerte de rier, 1-2rier på 10 min. Jeg klarer ikke flere døgn nå slik. Er det noe man kan gjøre for å få fart på riene??
Jeg er ung, frisk og slank. Er førstegangs da så vet det kan ta tid, men dette?? :arghh::arghh::arghh::arghh:
Holdt på sånn med konstante rier (dog litt ujevne, alt fra 3 til 12 minutter mellom dem) i 4 døgn med min første. Reiste inn på dag 4 for å få noe å sove på. De mente på tlf at det ikke var rier ;-) tok ctg og det var tydelig rier, men de sa at de nok ikke hadde noe effekt siden jeg ikke hadde drit vondt. De sjekket heldigvis åpning rett før vi skulle reise hjem - hadde 5 cm. Da tok de vannet så ble det gang ;-) aktivfødsel tok 11 timer pga stjernekikker.
Aktiv fødsel med nr 2 tok derimot 1 time og totalt 2 timer med rier ;-)
 
Jeg gikk sånn fra fredag til søndagskveld før jeg hadde baby i armene. Slitsomt. I papirene mine står det 44t vannavgang.
 
Er i latensfasen selv. Riene begynte i går 23.20 og har kommet uregelmessig hele tiden. Er 39+6. Nå de siste timene har intensiteten økt på dem, men fortsatt ikke hyppige og regelmessige nok. Skjønner hva dere mener med slitsomt å ikke kunne klare å sove mellom slagene også er det fortvilende når det virker til å stoppe opp. Har hatt dialog med Føden, men tenker det ikke er noe vits i å dra dit ennå før de kommer hyppig og regelmessig nok. Lykke til alle sammen :) Vi får bare smøre oss med tålmodighet selv om det er slitsomt :-(
 
Hvordan går det? <3
 
Back
Topp