Lang eller kort protokoll?

Alvea

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Føler jeg maser her nå, men er som sagt helt grønn på dette og kan jo ikke vente helt til forsamtale på å få svar :p Men til spørsmålet; hva avgjør om det blir lang eller kort protokoll?

Som oftest tar de kort først, lang er gjerne 2.forsøk eller dersom det er spesielle grunner tror jeg, typ veldig aktiv endometriose eller liknende :) men skal ikke si det helt sikkert.
Jeg ønsket meg lang og fikk kort, var egentlig veldig skuffet siden jeg er helt sikker på at jeg har endometriose når akkurat den legen nekter for dét:bookworm:

Jeg fikk kort da det var mannlig infertilitet som var årsaken til at vi måtte ha ICSI. Hadde relativt stabile sykluser ( +- 5 dager) og ellers alt fint med meg.

Jeg synes det virker som de offentlig tester ut lang protokoll først jeg? Kanskje ikke på de som har lett for å bli overstimulert. Jeg feks har ingen diagnose. Er mannen som er årsaken her, men har stort sett fått lang protokoll. Fått bedre egg da.

Det varierer fra klinikk til klinikk, og diagnose til diagnose, samt blodprøvesvar på hormonverdier.

En del av de offentlige klinikkene bruker mest lang protokoll for å kunne styre forsøket så det passer best for dem. :) Så går de heller over på kort senere.

Jeg fikk lang protokoll på Ullevål, så lang protokoll privat på FS og planlagt lang protokoll i Porsgrunn. Jeg har endometriose også, men på Ullevål var det standard med lang den gangen hvert fall (2015), så det skulle spesielle grunner til for å få kort. :)

Jeg går offentlig og hadde kort protokoll på første ICSI, og skal ha det på andre nå også! Fikk beskjed om at jeg får kort fordi prøvene mine er fine, og vi har mannlig faktor som årsak!

Jeg har pco med litt høy amh på 41 og tette eggledere. Tror de andre verdiene er normale.

Skal snart i gang med første ivf i Porsgrunn. Jeg er satt på kort protokoll med lave doser medisiner. De sa det er en risiko for at jeg blir overstimulert men om det er grunnen til kort protokoll vet jeg ikke :p

Jeg går offentlig og hadde kort protokoll på første ICSI, og skal ha det på andre nå også! Fikk beskjed om at jeg får kort fordi prøvene mine er fine, og vi har mannlig faktor som årsak!
Det er jo samme her, men jeg har fått lang. Merkelig[emoji12]

Har endometriose, og hatt kun lange protokoll med alle mine forsøk offentlig.
Hadde kort protokoll privat.

Det er jo samme her, men jeg har fått lang. Merkelig[emoji12]

Tror nok det er endel forskjeller fra klinikk til klinikk[emoji5] er jo evt enklere å styre oppstart med sprøyter når man har lang? Og St.Olavs har jo ikke hatt like fulle lister som andre offentlige klinikker i Norge!

Vi skal i gang med første ivf i Porsgrunn nå, og har blitt satt på kort protokoll. Ingenting galt med mannen, jeg har lett forhøyet amh (21), men ellers er alt i orden.

Tusen takk for svar damer :) Blir spennende å se nå da hva det blir hos oss. Er tydeligvis ikke hormonelle problemer denne runden, men at ene eggstokken min har vridd seg og festa seg til den andre, og dermed sikkert har blitt skadet. Kunne tenkt meg laparoskopi først, men gyn mente det ikke var så vanlig lenger, noe jeg vet ikke stemmer :p Skal prøve å få krangla meg til det nå som vi skal på utredning offentlig i tillegh :)

Back
Topp