Lang dag på barneavd.

Nussenasse

Elsker forumet
Nå har vi kommet hjem fra barneavd. på Fredrikstad sykehus. Jenta mi har vært dårlig siden natt til tirs. Sånn febersyk og hosting tirs og ons. Men i dag var hun helt "borte" i øya sine. Hadde 39 i feber og bare sovna i armene mine hele tiden. Måtte vekke henne for å se hvordan kontakt jeg fikk. Ved ett tiden begynte jeg å bli skikkelig bekymra. Hadde ikke fått i hennemer enn et par teskjeer pærejuice og ingen bleier var våte. Trampa inn døra hos legen, og deretter var det rett inn på sykehus.
Hun hadde innsunken fontanelle, stigende crp og leucocytter og bare sovna der også. Dehydrert og veldig feberpreget.... Etter mange prøver fikk vi avkreftet lungebet. og rs-virus( takk og lov). Etter behandling av noe jeg ikke husker hva heter og tvangsdrikking, kom hun seg veldig. Fikk dra hjem hvis vi kunne dra innom å ta nye prøver i morgen. Slapp akkuratt innleggelse med sonde!

Så i dag har vært en tøff mamma og pappa dag, men masse gråting og bekymring!

stakkar lille gullet øsnekr henne god bedring og en roligere kveld på mor og far..

Tusen takk. Må holde øye med henne, men har ihverfall mer ro i sjelen.

det er så vondt når disse små blir syke.. men det er jo veldig bra hun slapp innleggelse og sonde i hode.
får håpe på at prøvene er bra i morgen.
gobedringsklem[:)]

Tusen takk. Er det noen som har ernæringsråd å komme med for en 9 mnd gammel baby? Hun er en av den minste typen fra før og nå har hun gått ned 270 gram og det er fra forrige måling som er en mnd siden.

Har kjøpt malt ekstrakt i dag. Har dere noen andre lure triks?( hun tar ikke falske)

Men vil også med dette minne alle på at barn er forskjellig og at de reagerer forskjellig på feber... Alle som sier; " ja men feberen er jo ikke så høy til å være en liten unge da" de bør gå et kurs eller to.. Jenta mi ble veldig dårlig på kun 39 grader og jeg er glad for at jeg ikke gir meg med det første. ( har diskutert masse med legevakt og legesekretærer som tror de vet bedre enn meg om UNGEN MIN- helt til jeg omtrent brøyt meg vei inn til legen som så med en gang at det var alvorlig!)

MED ANDRE ORD: EN MOR/ FAR ER DE SOM VURDERER BARNET SITT ABSOLUTT BEST!

Er så enig med deg! Det er vi foreldre som vet best om unga våre!
Flott at du sto på og ikke ga deg!!
Håper det går bra med Aurora nå og at hun snart blir frisk:)!

helt enig! Alle barn er forskjellige. >Det burde sannelig helsevesenet vite! Jeg blir så frustrert! Men man må stå på, ikke gi seg.
*Får håpe hun er bedre imorgen*
Er bestandig fælt for mamma og pappa når barnet er syk. Jeg blir helt utafor og redd jeg hvertfall.

Har ikke forslag til energidrikk, dessverre. Kanskje du kan finne noe på nettet, om søker på mor og barn/foreldre-sider eller noe sånt?

Back
Topp