Lang biltur

Shine93

Flørter med forumet
I morgen har jeg og mannen lyst til å reise en tur til sverige, som er 2,5 time med bilkjøring hver vei. Gutten vår er 1 mnd i dag, og jeg lurer på om noen av dere vet hvor lenge babyer kan sitte i bilstol før de må ha pause. Dersom han sover godt og ikke viser tegn til misnøye, kan vi da bare kjøre frem til han eventuelt våkner?

Vi kjørte i ca 4,5 timer en vei en gang. Stoppet etter 1,5 timer for å sjekke til henne og alt var fint, hun sov godt. Hun storkoste seg i bilen.

Vi kjørte i ca 4,5 timer en vei en gang. Stoppet etter 1,5 timer for å sjekke til henne og alt var fint, hun sov godt. Hun storkoste seg i bilen.
Så bra :)
Gutten vår sovner med en gang han blir satt i bilen, men har ikke kjørt lenger enn en halvtime om gangen frem til nå. Blir spennende å se hvor lenge han har tålmodighet til å sitte ^^

Godt å høre :) Nevnte at vi skulle på "lang" tur til min mor, og hun syntes det hørtes aaaalt for langt ut for en nyfødt.. Men så lenge han sover og er rolig så har han det jo godt.. :)
Jeg tror det går helt fint! Lurt å kanskje stoppe underveis å se hvordan det går. Tror dessuten bilstolene laget i dag er bedre enn før, så henger litt igjen det med at de er redde for hoftene til babyen.

Vi drar til Danmark når lillemor er 7 uker. Blir en del bil da, men pause innimellom når vi tar ferja blant annet.

Jeg kjørte 80 mil når mi var 2 mnd. Gikk helt fint :-) Som fysio sa så er det ikke noe man gjør hver dag :)
Stoppet hver 2-3t når hun våknet, og tok en lang god pause på 40-60 minutter. (Våknet hun ikke så vekte jeg etter nærmere 4 og tok ekstra lang pause, det skjedde en gang). La henne på magen da du skal variere posisjonen siden babyen sitter så lenge i setet. Brukte totalt 13t med pausene, kjørte alene med barn. Gikk supert :)

Back
Topp