Lang baby

Småtten

Flørter med forumet
Lillegutten er ikke like liten lenger, selv om han bare nettopp fylte fire måneder. Han er nå blitt 8 kg og bruker størrelse 80 (!!) i klær. Er det andre her med såpass store babyer?
 
Min ser ut til å må begynne med 74 nå. Var forrige uke å kjøpte inn masse nytt i 68 og plutselig denne uka passer ingenting av det. Han veier også 8 kg. Blir spennende på 4 mnd kontrollen neste uke, for å se hvor lang han er, for han har minimalt med plass igjen i vognbagen og den er 75 cm innvendig
 
Lillegutten er ikke like liten lenger, selv om han bare nettopp fylte fire måneder. Han er nå blitt 8 kg og bruker størrelse 80 (!!) i klær. Er det andre her med såpass store babyer?

Her har vi også en liten kraftplugg;) Han er 4,5 mnd, 8,8kg, og bruker 74 som er akkurat passelig;)
 
4 mnd, 7,6kg og 62cm på 4mnd-kontroll, og 62/68 i tøy, men mye i 74 passer greit og. Nettopp kjøpt en del sommertøy i 68, håper jeg slipper å gjøre samme innkjøp i 74 :p
 
Èn uke til 4mnd, og her bruker han 68/74. 68 er smått i mye, men passer i noen bukser og sånn. Tipper han er rett rundt 8kg, skal veie neste uke. :)
 
Rett under 9 kg tenker jeg, var 8,2 kg for en måned siden. Nå er han 4 og en halv måned. Bruker 74 og 80 i klær.
 
Oi... Nå føler jeg frøkna vår er liten igjen :( hu veier 6400 (veid sist uke) og er 68cm lang... Helt umulig å kjøpe klær til. Bruker kunn newbie og hust&claire... Eneste buksene som ikke detter av...
 
Litt godt å høre at andre babyer også er store :p føler min er en kjempe og kan noen ganger bli litt bekymret egentlig. I dag møtte jeg en 1-åring som var like stor som lillegutt og brukte samme klesstørrelse

Sliter også litt med å finne passende klær til han. Er liksom ikke like mye av disse myke nyfødtklærne. Bomullsbulse for eks. Mye dongeri og t-skjorter og færre bodyer. På Name It var det mye shorts, men det funker fint dårlig på en sånn liten en som blir fort kald. Vi har ikke så varme sommere i Norge
 
Vi har litt å jobbe imot ser jeg, hehe. Her var vi på 4765 gr forrige uke (akkurat 4 mnd), og 56 cm. 56 i klær nå. Liten men søt frøken :)
 
Oi... Nå føler jeg frøkna vår er liten igjen :( hu veier 6400 (veid sist uke) og er 68cm lang... Helt umulig å kjøpe klær til. Bruker kunn newbie og hust&claire... Eneste buksene som ikke detter av...
Trøst deg med at vår veier 5850g og er 64 cm ;) Bruker 56 og 62 - 56 blir for kort og må tøyes for å festes under bleia, 62 blir så bredt at det henger og slenger. Nameit funker greit, men fortsatt stort ;)
 
Oi... Nå føler jeg frøkna vår er liten igjen :( hu veier 6400 (veid sist uke) og er 68cm lang... Helt umulig å kjøpe klær til. Bruker kunn newbie og hust&claire... Eneste buksene som ikke detter av...
Ta det med ro :) Vi er flere små. Vår datter er 4765 og 56 cm. Ny kontroll neste uke :)
 
Oi... Nå føler jeg frøkna vår er liten igjen :( hu veier 6400 (veid sist uke) og er 68cm lang... Helt umulig å kjøpe klær til. Bruker kunn newbie og hust&claire... Eneste buksene som ikke detter av...
5800 på 66 cm her.
Kan kun bruke bukser med knapp/strikk-regulering i livet.
Er egentlig veldig glad de dagene det er så varmt at bare body funker som antrekk :p
Er oppe i 68 i det meste av klær, men kjøper shortser i 56...
 
5800 på 66 cm her.
Kan kun bruke bukser med knapp/strikk-regulering i livet.
Er egentlig veldig glad de dagene det er så varmt at bare body funker som antrekk :p
Er oppe i 68 i det meste av klær, men kjøper shortser i 56...

Kjenner til frustrasjonen :p vi er på 68 for lengden er jo der hos oss men hu er jo ganske smal i kroppen da... Merker hu har blitt mer fyldig i kinna etter hu begynte med grøt... La merke til den første babyvalken når jeg skiftet på henne i går :p
 
Oi... Nå føler jeg frøkna vår er liten igjen :( hu veier 6400 (veid sist uke) og er 68cm lang... Helt umulig å kjøpe klær til. Bruker kunn newbie og hust&claire... Eneste buksene som ikke detter av...
Nei da hun er da ikke liten:) akkurat veid Gutten, han er 4mnd og 3 uker og 64 lang og 6700g. Vi har akkurat startet med str 62:) anbefaler Lindex sitt babytøy. De har fått body som har forlengelse. Så vi kan bruke 50/56. Lang nok og ikkje for vid :) buksene der er også god:)
 
Jupp, har brukt 74 lenge og begynner med 80 nå. 9,6 kg og 4,5 mnd. Storebror var ca en kg mindre, men fortsatt ganske så stor. Så dette er vi veldig vant til ;-)
 
Back
Topp