Lang ammetid

mrs_magz

Andre møte med forumet
Gutten min er 6 uker, og vi får ikke opp særlig effektiv amming! Bruker svært lang tid, og han skal alltid ha begge bryst. Har vært hos helsesøster som sier han har riktig teknikk, så det skal ikke være der det ligger. Det kan virke som om han bruker meg litt som smokk, og jeg har prøvd å fjerne ham fra brystet etter 10-15 min når den mest iherdige drikkingen har avtatt. Men da blir han illsint, og krever mer sugetid. Han tar smokk, men det er sjelden han godtar den fremfor puppen. Føler det blir mye sofatid, og jeg tør ikke gå på cafe bortsett fra når jeg vet han kommer til å sove. Noen som har noen tips?
 
Det er bare sånn det er. Det beste du kan gjøre både for gutten og melkeproduksjonen er å la han suge så lenge og ofte han vil. Det er det som heter selvregulering, og som sikrer at han får det han trenger[;)] Det er ikke uvanlig at de vil ligge opptil en time når de er så små, og det er veldig viktig at han får tømt godt, det er ettermelka han vokser av, den første melka hvert måltid er mest for tørsteslukking
 
Jeg satt i to timer, hver halltime, jeg. Gutten min har hull i hjertet, og den første tiden gjorde jeg ikke annet enn å amme. Han brukte veldig mye krefter for hver gang han fikk bryst, noe som igjen gjorde at han forbrente mer enn vanlig, og ja, det ballet bare på seg. 

Det som funket for meg var rett og slett og godta det hele. Jeg satte meg framfor pc-en, og der ble jeg. Etter en stund merket jeg at det bare ble mer og mer koselig, og nå som jeg ikke ammer lenger, ja, nå savner jeg det veldig. Jeg ammet i ni måneder.
 
Hei

Hvordan går det med ammingen nå da?  Jenta mi er 4 mnd nå og vi sitter lenge fremdeles. På morgenen er det alt fra 1-2 timer. På kvelden begynner jeg med å gi henne bitte litt grøt ca kl 1800 ( det meste kommer ut igjen), så kveldsstell. så sitter jeg å gir pupp til ca 21-2130.jeg kjenner tålmodigheten min er ganske tynnslitt til tider ja.  og de på helsest mener det er voldsomt lenge. men jeg må jo la henne få puppe så lenge hun suger iallefall. frustrerende greier. men i det minste sover hun lenge. får pupp igjen i 05-tiden, også sover vi til ca 09-tiden.

Maiblomsten
 
Back
Topp