Skal få servert lammekjøtt i morgen...hvordan bør dette behandles før jeg kan spise det? Bør jeg ikke spise det i det hele tatt? Hvor kan jeg lese om dette i så fall?? [8|]
Anyone??[8|][8|]
Anyone??[8|][8|]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Tante Catti
Det var jordmor som sa noe om at jeg burde holde meg borte fra det el lign.
Legen tok en slik i uke 12, men så var jeg hos jordmor i uke 18,
så da skal jeg ikke til legen igjen før uke 22... [;)]
ORIGINAL: sicret
regner med at det står på helsekortet ditt.. de tar den testen første gang du er hos legen.. hvis du ikke har hatt den vil det så stå: Toxo T neg eller noe sånt - gjør iallefall på min. jordmor sa at en kan spise det så lenge ting er behandlet - kokt skinke feks. men ikke salami så mye. fordi en ikke skal spise rått kjøtt anbefales det å steke det skikkelig. Har hatt lammestek flere ganger hos mine foreldre og har ikke hatt noe problem enda, men det har også vært gjennomstekt så...
ORIGINAL: sicret
regner med at det står på helsekortet ditt.. de tar den testen første gang du er hos legen.. hvis du ikke har hatt den vil det så stå: Toxo T neg eller noe sånt - gjør iallefall på min. jordmor sa at en kan spise det så lenge ting er behandlet - kokt skinke feks. men ikke salami så mye. fordi en ikke skal spise rått kjøtt anbefales det å steke det skikkelig. Har hatt lammestek flere ganger hos mine foreldre og har ikke hatt noe problem enda, men det har også vært gjennomstekt så...
Legen sa jeg skulle få svar på prøvene neste gang jeg kom...men gleder mg til lammestek i ettermiddag [:D]
ORIGINAL: denkulemage
så lenge den er gjennomstekt så er da vel alt i orden? lammekjøtt er ikke noe annaledes enn vanlig kjøtt, stekes det så er det trygt
GOdt det smakte[:D] jeg gleder meg til påskaften allerede, nam nam[:D]
ORIGINAL: denkulemage
så lenge den er gjennomstekt så er da vel alt i orden? lammekjøtt er ikke noe annaledes enn vanlig kjøtt, stekes det så er det trygt
GOdt det smakte[:D] jeg gleder meg til påskaften allerede, nam nam[:D]
Forstod på jordmor at lammekjøtt var litt mer risky enn annet...men who knows?? Spiste nå jeg da [8D]
Flott! Takk [:)]
Du er en racer på nettet Vugge [:D][:D]
Satser på at jeg allerede har hatt tokso...ose greiene, siden vi har hatt katter fra jeg var liten