Lammeskinnspose vs dunpose

• Trådstarter Trådstarter Sunshine*
  • Opprettet Opprettet
S

Sunshine*

Guest
Ka er best av lammeskinnspose og dunpose (type voksi f.eks.)??

Planen er å kjøpe lammeskinnspose, men har veldig lite peiling som førstegangs [:)] Håper noken har gode råd [;)]

Voksi er enten en ren ullpose (Voksi Classic) eller en kombinert ull/dun pose (Voksi Urban), så ingen av de er rene dunposer.
Jeg har erfaring med begge de to nevnte og er i grunn veldig fornøyd med begge. Jeg synes Voksi Classic muligens er et hakk varmere, men vet ikke om det er riktig. Men gutten min som er født i februar kunne i alle fall ligge i voksiposen sin i kun ullundertøy og lue da det var 4-5 minusgrader.

Vi byttet til Voksi Urban etterhvert fordi han sparket seg ut av den vanlige voksiposen og fordi jeg har vogn og utstyrsdilla [8D] Har vært veldig fornøyd med den også, men synes kanskje den passer for litt større barn siden den er mer åpen.

Rene dunposer eller lammeskinnsposer har jeg ingen erfaring med. Men jeg har i alle fall inntrykk av at de fleste lammeskinnsposer er ganske små, slik at de kun passer mens babyen bruker bagvogn.

Lammeskinnspose! helt klart [:D]

Mini er 2 år, den er ikke for liten [:)]
Lammeskinn regulerer på varmen, de i barnehagen elsker den og skryter masse.

Voksi er sikkert også bra, min venninne har begge deler, og hennes datter er ofte kald på bena når hun ligger i voksi posen.
Men er jo forskjell på de også [:)]

vi hadde lammeskinnspose til førstemann, og den var super! Det eneste jeg savnet var muligheten til å åpne den helt når vi kom inn ett sted. (muligens det finnes på "dagens" poser, min var fra 1976[:D])
Nå er det søstern som har overtatt posen, og jeg må ut og kjøpe ny.

For norn år siden ble det publisert en test av vinterposer, så du kan jo kanskje få litt tips og råd fra den artikkelen.
Se her:http://www.klikk.no/foreldre/article400012.ece

Igloo Troller og Voksi Urban er den samme posen, vet ikke om det fremkommer av testen.

Hvor kjøper man lammeskinnspose, og hva ligger de ca på i pris???

Smak og behag sier jeg [;)] begge gjør nytta si...

Vi får lammeskinnspose (tror iallefall det er lammeskinn). Mammaen til sambo har ei venninne som lager selv, så de skulle snart ta turen til ei tredje som selger skinn for å plukke ut! [:)]

Får også min søsters gamle voksi, men den skal absolutt få et nytt trekk - ikke veldig lekker for å si det mildt[8D]

Tusen takk til alle [:D] Er så kjekt å høyre erfaringer frå andre [:)]

Liker best voski classik posen min jeg den er så lun og god og får snurpa den godt i sammen.
Synest lammeskinnsposen også er god men den er mye mer åpen[:)]

Jeg bruker Easygrow sine dunposer og er super fornøyd. Har også kjøpt med et lammeskinn som hører til posen, så jeg kan bruke det ved behov! Kjempe flott løsning da ull kan bli for varmt noen ganger, bare å ta dt ut å bruke dunposen alene :) Denne posen har også en forlengerfunksjon, som gjør at du kan la den vokse med barnet!

Anbefales på det sterkeste!

Men les grundig før dere handler, da det nå er mange poser som har flammehemmere på markedet. Dette er svært helseskadelig for bebisen, og kan virke hormonforstyrrende på små barn!! Dette legger ikke jeg min lille i værtfall!

Easygrow er en av de som IKKE bruker dette! :)

Lykke til :)

Back
Topp