Lammeskinn

Blomsterpiken83

Forelsket i forumet
Hvordan har dere tenkt å gjøre det på natta mtp der babyen skal sove. Vi har bedside crib. Da tenker jeg på tisselaken, laken, lammeskinn og babynest. Dyne og skal dere ha flanellskluter under hode i tilfelle gulping?

Jeg hadde tenkt å ha tisselaken og vanlig laken oppå der. Også ha lammeskinnet som baby ligger på med dyne over. Men ble så i tvil mtp dette lammeskinnet. Det står så mye forskjellig på nett om dette. Hvor kort må hårene på skinnet være så det er trygt?

Hvordan har dere tenkt å gjøre det på natta mtp der babyen skal sove. Vi har bedside crib. Da tenker jeg på tisselaken, laken, lammeskinn og babynest. Dyne og skal dere ha flanellskluter under hode i tilfelle gulping?

Jeg hadde tenkt å ha tisselaken og vanlig laken oppå der. Også ha lammeskinnet som baby ligger på med dyne over. Men ble så i tvil mtp dette lammeskinnet. Det står så mye forskjellig på nett om dette. Hvor kort må hårene på skinnet være så det er trygt?

Jeg brukte ikke lammeskinn i senga sist. Hadde tisselaken, laken og babyrede. Og dundyne. Fikk baby i juli da. Men hun lå i redet hele vinteren. Uten skinn. Brukte skinn i vogna og litt i lekegrinda når hun lå der, hvis hun ikke lå i redet. Har hatt gasklut i babyrede, under hodet og delvis kropp for å beskytte redet

Jeg brukte ikke lammeskinn i senga sist. Hadde tisselaken, laken og babyrede. Og dundyne. Fikk baby i juli da. Men hun lå i redet hele vinteren. Uten skinn. Brukte skinn i vogna og litt i lekegrinda når hun lå der, hvis hun ikke lå i redet. Har hatt gasklut i babyrede, under hodet og delvis kropp for å beskytte redet
Kanskje jeg bare skal droppe lammeskinnet i senga da og heller bruke babynest...

Synes det hørtes mye ut. Vi bruker kun vanlig laken og har minst mulig oppi senga mtp krybbedød

Jeg er bare redd det skal bli kaldt uten noe i bunn. Jeg bor i nord norge og det kan bli ganske kaldt her. Men hvis det tryggeste er kun tisselaken og laken og dundyne oppå så går jeg jo selfølgelig for det alternativet.

Eg skal ha laken, muligens babynest, ellers ingenting..

Vi skal ha laken til bedside cribn og bruke sånn sovepose til kidn minst mulig som kan forårsake krybbedød akkurat som storesøster minst mulig :)

Blir tisselaken og laken, og babynest oppå det (med flanellsklut i hodet noen for å slippe gulp på nestet) i vugga, men regner også med at det blir en del samsoving i vår seng, med eller uten babynest. Har gjort det på samme måte med begge storesøstrene (bortsett fra st vi ikke hadde babynest med hun eldste, så da bsølet vi sammen et teppe som en "slange" i ytterkant av vugga for å gjøre det litt lunt) og det har fungert helt fint

Om du synes det blir for kaldt kan du jo ha et lammeskinn/tovet underlag under babynestet? Og ullpysj+lue på babyen :)

Skal bruke en sovepose cam cam blue wawe fra minikids [emoji4]
Takk for svar :) Tenker du å ha dyne over denne siden armene blir utfor? Det blir nok alt for kaldt her oppi nord å kun ha en slik sovepose da det kan bli helt nede i minus 25 på det verste. Da blir det kaldt på soverommet også.

Takk for svar :) Tenker du å ha dyne over denne siden armene blir utfor? Det blir nok alt for kaldt her oppi nord å kun ha en slik sovepose da det kan bli helt nede i minus 25 på det verste. Da blir det kaldt på soverommet også.

vi har det stabilt rundt 18grader jeg bruker pysj på babyen og da blir det ikke kaldt bor i kirkenes i finnmark så blir ganske kaldt her og :) vil ikke bruke dyne over for da kan baby bli altfor varm og det kan være farlig og ikke bra :)
Dere kan jo ha radioator som står på 17-18 grader for det er den nbeste sove tempraturen :)

Vi har på litt varme på rommet vi hvis det er kaldt ute, så det ikke blir så kaldt inne.. Men jeg bor på indre østland, og det har ikke akkurat vært så himla kaldt i vinter :P
Men snuppemor på snart 2,5 år ligger halve natta utenfor dyna si, så vi har på ovnen så det er ca 19 grader der, så hun ikke skal bli kald.

Jeg er bare redd det skal bli kaldt uten noe i bunn. Jeg bor i nord norge og det kan bli ganske kaldt her. Men hvis det tryggeste er kun tisselaken og laken og dundyne oppå så går jeg jo selfølgelig for det alternativet.

Jeg bor i finnmark, kan bli ganske kaldt på vinteren men brukte kun laken og dyne i senga, hadde litt høyere temperatur på soverommet enn til vanlig, ca 19-20 gr. Hadde babynest som jeg kun brukte på dagtid i vugga når jeg selv var våken pga større risiko for krybbedød. I vogna hadde jeg lammeskinn, voksi city pose og avogtil ett ullpledd over.
Tror forøvrig ikke det er noe i veien for å ha ett korthåret lammeskinn i senga om man er redd det skal bli for kaldt med bare laken :)

Tror mange bruker korthåret lammeskinn i senga ja. Du får føle deg litt frem når babyen har kommet. Kan jo hende den ikke vil ligge i babyredet og ;)

Du skal vel ha ei dyne:-p
Pysj på babyen, i sengen ved siden av meg, ser ikkje helt poenget med dyne da [emoji14] har dyne, men blir nok ikkje mye brukt... Brukte mye penger på dyne til storebror, endte opp med å få min mor til å sy ett teppe til han fordi han ikkje klarer sove med dyne....

Jeg bor i finnmark, kan bli ganske kaldt på vinteren men brukte kun laken og dyne i senga, hadde litt høyere temperatur på soverommet enn til vanlig, ca 19-20 gr. Hadde babynest som jeg kun brukte på dagtid i vugga når jeg selv var våken pga større risiko for krybbedød. I vogna hadde jeg lammeskinn, voksi city pose og avogtil ett ullpledd over.
Tror forøvrig ikke det er noe i veien for å ha ett korthåret lammeskinn i senga om man er redd det skal bli for kaldt med bare laken :)
Tror nok det blir noe lignende vi går for. Lammeskinnet jeg har er litt sånn mellomlangt... Kanskje det går bra hvis jeg putter det under lakenet??

Eg skal ha lammeskinn i alle fall i vogna, og einaste eg har fått beskjed om der e at det e anbefalt å ha laken over om det e langhåra pga baby kan sette fast hender og puste inn håra så det er ikkje heilt bra.. Men med eit laken over forsvinner jo det problemet :)

Back
Topp