Lammeskinn

Xtal

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Maiblomstene 2020
Noen som kan anbefale butikk som selger lammeskinn?

Vi skal kjøpe på kid, kun fordi de på barnas hus er så gule :p Jada, jeg er litt forfengelig :rolleyes:

Jeg anbefaler virkelig skinnene til Nøstebarn!!!

De er ikke bleika med kjemikalier, farga eller bearbeidet på annet vis. Og de er garantert mulesingfrie.

Det kjekke er at siden de er ubehandla inneholder de enda lanolin, så om babyen gulper eller tisser på skinnet preller det nærmest av, så man trenger bare å tørke av med en fuktig klut. :)

KID sine skinn blir misfarget om man levner de i sola, for de er farga. :eek: Og Barnas Hus sine skinn ble vår kjempeklam av å ligge på, iallfall når det var varmt, pga mangel på lanolin i ulla. :confused:

Jeg kjøpte på barnas hus når jeg gikk gravid med nr 1, korthåret lammeskinn, veldig fornøyd :) skal bruke det denne gangen også :)

Tenkte å kjøpe hos barn og utstyr i skien eller Porsgrunn (de har nettbutikk ) der har de til 399 og 499. De er gule da, men hatt disse til begge mine og veldig fornøyd. Det fra nr 2 er egentlig like helt, men det har havna ute på verandaen i 2 etg så vet ikke helt om jeg har lyst å bruke det, kanskje vaske det opp så kan det brukes i vogna senere når ho begynner å sitte eller noe..

Vi ønsker oss til jul og fikk lammeskinn fra Barnas Hus. det var det som var anbefalt da andre skinn har en tendens til å loe og at barna han dra av hårene og spise dem.

Dette er skinn der det nesten er umulig å dra av hårene på.

Jeg anbefaler virkelig skinnene til Nøstebarn!!!

De er ikke bleika med kjemikalier, farga eller bearbeidet på annet vis. Og de er garantert mulesingfrie.

Det kjekke er at siden de er ubehandla inneholder de enda lanolin, så om babyen gulper eller tisser på skinnet preller det nærmest av, så man trenger bare å tørke av med en fuktig klut. :)

KID sine skinn blir misfarget om man levner de i sola, for de er farga. :eek: Og Barnas Hus sine skinn ble vår kjempeklam av å ligge på, iallfall når det var varmt, pga mangel på lanolin i ulla. :confused:

Jeg er helt enig, vi har kjøpt fra nøstebarn vi også. Gjorde ikke det med førstemann, da kjøpte jeg fra kid, og det gjør jeg ikke igjen. de bare hårer og kan ikke vaskes. nøstebarn sin vasker seg selv, men kan også vaskes med maskin på ull program om det skulle være nødvendig ved bæsj el spy :P og er gode og solide :P alle eg kjenner har også anbefalt denne :D

Jeg er helt enig, vi har kjøpt fra nøstebarn vi også. Gjorde ikke det med førstemann, da kjøpte jeg fra kid, og det gjør jeg ikke igjen. de bare hårer og kan ikke vaskes. nøstebarn sin vasker seg selv, men kan også vaskes med maskin på ull program om det skulle være nødvendig ved bæsj el spy :P og er gode og solide :P alle eg kjenner har også anbefalt denne :D
Første vår sov på sitt skinn i 2 år uten at det kom noe kroppsvæske på det. Så det ble bare lufta og banka.
Men nå skal det få seg en runde i vaskemaskinen før lillebror overtar det. Utrolig god kvalitet, ser ikke slutt ut etter to års bruk. :)

Vi hadde fra barnashus sist, det var helt ok.

Men husk om dere kjøper billige skinn så er det viktig å vaske de FØR bruk for å få ut kjemikalier. Sett de gjerne inn med lanolin i tillegg (men ikke bruk like mye som det er anbefalt for f.eks. ullbukser til tøybleier, da blir de fettete). Sist hadde jeg ullvask med lanolin i, men har jeg dessverre ikke greid å finne igjen.

Vi og sverger til nøstebarn sine skinn. Har fått i velkommen til verda-gave frå mamma og pappa til alle tre. Dei store ungane brukte sine skinn i senga i mange år (til 4-5-6-årsalderen), og har dei i godstolane på romma sine no.

Gler meg til å legge ein fersk baby på saueskinn igjen, det ser så deilig ut!

Vi hadde fra barnashus sist, det var helt ok.

Men husk om dere kjøper billige skinn så er det viktig å vaske de FØR bruk for å få ut kjemikalier. Sett de gjerne inn med lanolin i tillegg (men ikke bruk like mye som det er anbefalt for f.eks. ullbukser til tøybleier, da blir de fettete). Sist hadde jeg ullvask med lanolin i, men har jeg dessverre ikke greid å finne igjen.
Nøstebarn har iallfall ullkur med lanolin. Men er usikker på om det er lanolin i ullvaskemiddelet deres. :)

Back
Topp